
Prijsstijgingen clubhuis
Vanaf deze week betaal je in het clubhuis voor sommige artikelen iets meer als je afrekent. Waar we soms nog wel eens een jaartje konden overslaan in het verhogen van diverse verkoopprijzen, daar is het nu echt nodig om zo een financieel verantwoord beleid te kunnen voeren.
Even een korte uitleg: De commissie horeca en het bestuur hebben voorafgaand aan zo’n prijsverhoging uitvoerig overleg. Het is geen kwestie van hier en daar een paar procenten erop en klaar… Van elk product wordt de ontwikkeling van de inkoopprijs bekeken. Je kon de afgelopen weken in de media lezen dat met name chocola, koffie en kalfs- en rundvlees de hardste stijgers waren in een jaar, met prijsverhogingen tot wel 25%. In de prijs van de koffie merk je dat niet bij KCR, want met de overgang naar de bonenmachines hadden we de prijzen al direct gecorrigeerd. Maar bij bijvoorbeeld een Mars-reep, een kroket of snacks moesten we wel de prijzen aanpassen. Evenals het brood waar bijvoorbeeld die kroket op verdwijnt. Bij de meeste producten die in prijs verhoogd zijn is de verhoging minimaal.
Is alles dan duurder geworden bij KCR? Nee, zeker niet. Zo konden naast de koffie ook de diverse tosti’s en bijna alle frisdranken in prijs gelijk blijven, op de Fuze Tea na. Daarnaast worden de meeste speciaalbieren en alcoholvrije bieren ook niet duurder. Alcoholvrije bieren zijn, hoe raar ook, zeker niet goedkoper in inkoop, maar KCR voert het beleid dat deze producten altijd goedkoper aangeboden worden dan de alcoholhoudende versie.
Welke producten verhoogd zijn en met hoeveel? Dat kun je keurig boven de bar lezen, want Eva van Eva’s Krijtborden heeft deze week alles weer professioneel aangepast. Ze heeft ook meteen onze nieuwe vaste zaterdagproducten, zoals het broodje filet americain en de appelflap, op de borden toegevoegd.
En dankzij al onze vrijwilligers kunnen we onze producten nog steeds aanbieden zonder personeelskosten! Dank voor jullie klandizie het afgelopen veldseizoen en tot ziens tijdens de zaalcompetitie.


