Belangrijke punten voor KCR

30 april 2018 | Wedstrijdverslagen

Afgelopen zaterdag pakte KCR belangrijke punten tegen Pernix uit Leiden. Na een gelijk opgaande wedstrijd, trokken de Ridderkerkers aan het langste eind. Met een 22-20 eindstand op het scorebord boekte KCR een zeer belangrijke overwinning. Directe concurrent KVA wist slechts 1 punt te behalen, waardoor de Ridderkerks een punt op hen inlopen.

Beiden teams troffen elkaar in het najaar van 2017 ook en toen veegde Pernix KCR van het veld. Het werd destijds 19-9 voor de ploeg uit Leiden. KCR had dus iets recht te zetten, zeker met de dreiging van degradatie. De mindset stond op volle focus bij de AKOMAR Shipping-formatie. De opening was voor KCR. Ondanks dat Pernix direct aanhaakte, wist KCR een voorsprong te behouden tot 3-2. Pernix kwam langszij en vervolgens werd er stuivertje gewisseld tot 6-6. Via Demi van Herwaarden en Remon de Vos kon KCR een gaatje slaan naar 8-6. Helaas wisten ze niet door te pakken en zagen 10 minuten voor rust Pernix weer voorbij stuiven (8-9). Via Karin Vlasblom en Anita van Leer – Vrijmoed pakte KCR weer de leiding (10-9) en dit hield KCR tot aan rust in stand (11-10).

Direct na rust schoot Vincent van der Steen het gaatje weer naar 2 verschil. Tot aan de 14-12 werd de voorsprong behouden. Opnieuw slaagde KCR er niet in om de voorsprong te behouden. Pernix pakte het gaatje van 2 over en liep uit naar 16-18. Anita van Leer – Vrijmoed schoot met scherp en zorgde eigenhandig weer voor een gelijke stand (18-18). Hoewel het nog even 19-20 voor Pernix werd, schoten invaller Mark van der Schelling en Remon de Vos de Ridderkerkers naar de overwinning: 22-20.

Aanstaande zaterdag geniet KCR van een vrij weekend. Op zaterdag 12 mei staat de uitwedstrijd tegen SDO/BlijWerkt op het programma. Zowel op het veld als in de zaal wist KCR nog niet van deze ploeg te winnen. Vanwege de dreigende degradatie zijn punten zeer belangrijk. De wedstrijd wordt om 15.30 uur in Kamerik gespeeld.