G-Korfbal

Bij KCR hebben we een grote groep spelers met een verstandelijke beperking: het G-team. Een super gezellige groep bij elkaar! Wekelijks wordt op woensdagavond van 19:00 tot 20:00 uur getraind. De trainingen vinden tijdens het veldseizoen plaats op het korfbalveld van KCR, tijdens de zaalperiode wordt in een sporthal getraind. De korfbaltrainingen worden aangepast aan de capaciteiten van de individuele deelnemers. Naast de basistechnieken zoals gooien, vangen en schieten wordt iedere week getraind op het spelen van korfbalwedstrijden. Om de zes weken speelt het G team op zaterdag competitiewedstrijden tegen andere verenigingen uit en thuis.

Het G-korfbal bij KCR bestaat inmiddels uit een groep van ongeveer 15- 20 deelnemers, maar we zijn altijd op zoek naar nieuwe leden. Kom je in aanmerking voor G-korfbal en lijkt het je leuk om het een keer te proberen, kom dan op woensdagavond langs om te kijken of proef te trainen. We hebben een vaste groep ervaren trainers. Je bent van harte welkom!

Naast korfballen gaan we ook een keer per jaar uit eten en hebben we een gezellige disco avond in onze kantine. Ook hebben we een paar keer per jaar een toernooi en krijgen we in de kerstvakantie training van spelers van het Nederlands korfbalteam, altijd leuk. Sport en het sociale aspect staan hoog in het vaandel.

Het KCR G-korfbal heeft samenwerkingsverbanden met Stichting Pameijer, de verstandelijk beperkten vereniging Anyam, woonvoorziening De Bun, Sport en Welzijn en het KNKV.

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen via
g-korfbal@kcrkorfbal.nl