Wedstrijdzaken

Organisatie

KCR heeft momenteel 34 teams in de competitie spelen. Om te zorgen dat ook jij op zaterdag je wedstrijden kan spelen, zijn er veel zaken die geregeld moeten worden. Ook het aanwijzen van scheidsrechters om de wedstrijden in goede banen te leiden behoort tot het takenpakket van de commissie Wedstrijdzaken.

Teamindeling

De teamindelingen worden gedaan door de Technische Commssiei

Vervoer naar uitwedstrijden

Voor het vervoer naar uitwedstrijden, wordt bij toerbeurt een beroep gedaan op de ouders. Een overzicht van aangewezen ritten staat aan het begin van de competitie op de website en wordt in de Weekbrief herhaald. Mocht je als ouder niet in de gelegenheid zijn om op een bepaalde zaterdag te rijden, ruil dan onderling met een andere ouder.

Afschrijven voor wedstrijden

Mocht het een keer voorkomen dat je moet afschrijven, dan meld je je af bij het wedstrijdsecretariaat en bij je trainer/coach. Dit doe je uiteraard zo vroeg mogelijk, maar in ieder geval vóór woensdagavond 20:00 uur.

Scheidsrechters

Zonder scheidsrechter geen wedstrijd. KCR heeft gediplomeerde scheidsrechters die wekelijks hun wedstrijden elders in het land fluiten. Daarnaast moet KCR ook voldoen aan de verplichting om wekelijks veel wedstrijden te laten fluiten door KCR-leden. Bij toerbeurt worden senioren en junioren hiervoor aangewezen. Ben jij aan de beurt, neem dan je verantwoordelijkheid en fluit je wedstrijd. Dit voorkomt teleurstelling bij de teams en het scheelt KCR een boete.

Wil je eens wat meer weten over spelregels of heb je interesse om een scheidsrechtersopleiding te volgen, neem dan contact op met Dirk Belder via dpbelder12@gmail.com

Oefenwedstrijden

Om tijdens de competitie goed voorbereid te zijn, worden voorafgaand aan zowel de veld- als de zaalcompetitie oefenwedstrijden georganiseerd. De organisatie hiervan ligt in handen van Piet Lagerwaard. Hij is te bereiken via piet-lagerwaard@hetnet.nl