Korfbalzaken

Organisatie

Bij KCR kan je op diverse spelniveaus korfballen. Je speelt in een prestatiegericht team of in een team dat uitkomt in het breedtekorfbal. Het kan ook zijn dat je alleen maar wilt trainen of dat je nog te jong bent om aan wedstrijden mee te doen. Voor al deze leden moet geregeld worden dat ze zijn ingedeeld in teams en dat er accommodatie is om te kunnen trainen en spelen. Ook moeten trainers, coaches en verzorgers gevonden worden om elke week al deze teams te kunnen begeleiden. Een groot deel van deze activiteiten wordt geregeld door leden van de Technische Commissie.

Technische Commissie

De TC houdt zich o.a. bezig met het selecteren van spelers voor alle teams.
Dit gebeurt in nauw overleg met de betrokken trainers. Gedurende het hele jaar worden wedstrijden bezocht om de spelontwikkeling van spelers in de gaten te houden. Op die manier wordt ervoor gezorgd dat de doorgroei naar hogere teams op een juiste wijze gebeurd. Alle TC-leden hebben een coördinerende functie voor een bepaalde leeftijdscategorie. Voor de trainers zijn zij het eerste aanspreekpunt binnen de TC. De samenstelling van de TC is als volgt:

Heb je als ouder een korfbalgerichte vraag over je kind, dan kan je dat in eerste instantie bij de trainer doen. Voor een overzicht van de trainers van elk team klik hier. Heb je daarna nog vragen, dan kan je in overleg met de trainer contact opnemen met de betreffende TC coördinator.

Regioteams

Als je een getalenteerde speler bent, word je door het KNKV uitgenodigd voor regiowedstrijden. In elke leeftijdscategorie zijn selectiewedstrijden voor de talenten van de verenigingen uit de regio. Je speelt onderling wedstrijden op de diverse regiokampioenschappen. Deze wedstrijden worden georganiseerd naast de trainingsuren en wedstrijden bij KCR, en vinden meestal bij een van de verenigingen uit de regio plaats. De coördinatie hiervan binnen KCR ligt ook in handen van de TC.

Behalve de Technische Commissie vallen ook onderstaande groepen onder de verantwoordelijkheid van Korfbalzaken.

Materiaal

Om alle leden in beweging te houden, is goed en voldoende korfbalmateriaal nodig. Aanschaf en onderhoud van ballen, palen en ander spelmateriaal hoort ook thuis bij Korfbalzaken. Is er onvoldoende materiaal of zie je dat er iets gerepareerd moet worden, meld dat dan direct.
Onderhoud materiaal Bert van der Maten matenmontage@gmail.com

KangoeroeKlup

Ben je nog te jong om in een team te korfballen, kom dan bij de Kangoeroes. Dan kan je al spelenderwijs kennismaken met korfbal. Door middel van diverse spelvormen krijg je contact met de bal en leer je met elkaar samen te spelen. Voor meer informatie klik hier.

KorfbalFit

Wil je geen wedstrijden spelen, maar wel op een ontspannen manier met het korfbalspel bezig zijn, dan is KorfbalFit een uitstekende manier om dit te doen. Voor meer informatie klik hier