Belangrijke winst voor KCR

5 februari 2018 | Wedstrijdverslagen

Afgelopen zaterdag was het belangrijk om de punten in eigen huis te houden tegen Antilopen. KCR en Antilopen, beiden op 6 punten, aasden op de veilige vijfde plaats. Een spannende en prima wedstrijd bezorgde uiteindelijk de punten in handen van KCR.

Voor KCR heeft de week een nare smaak. De selectie moest gedwongen afscheid nemen van basiskracht Kelly Slikboer. Slikboer viel in de thuiswedstrijd tegen GKV/Enomics uit met knieklachten. Lange tijd hield ze hoop dat het mee zou vallen, maar afgelopen week kwam dan toch het bericht dat haar voorste kruisband is ingescheurd. Het lange revalidatietraject heeft Slikboer doen besluiten om haar korfbalcarrière te beëindigen. Een vervelende manier om afscheid te nemen van de door haar zo geliefde sport. Ze gaat zeker gemist worden in het veld.

Terug naar de wedstrijd. KCR schoot uit de startblokken. Het was Stephan Mulder die de Ridderkerkers binnen een minuut op voorsprong bracht. Met een strafworp aan de kant van Antilopen kwam de stand weer gelijk op 1-1. De ploeg uit Leusden pakte vervolgens de 2-4 voorsprong en wist een nieuwe gelijke stand (4-4) weg te poetsen naar 4-6. Opnieuw kwam KCR op gelijke hoogte en wist via John Mersie de voorsprong over te pakken. De AKOMAR Shipping-formatie bouwde uit naar 9-6, maar voelde Antilopen weer in de nek hijgen in de laatste vijf minuten van de eerste helft. De roodhemden pakten in de laatste minuut opnieuw de voorsprong over (9-10). KCR kreeg nog een buitenkans op 10-10, maar de opgelegde strafworp door arbiter Koole werd gemist.

Na rust opende Demi van Herwaarden de score en zette KCR alsnog naast Antilopen. Via Karin Vlasblom, Remon de Vos en Yvonne Hoogendoorn werd de voorsprong gepakt (16-12) en ditmaal gaven de Ridderkerkers hem niet meer weg. Antilopen wist het gat nog te verkleinen naar 2, maar echt in gevaar kwam de winst voor KCR niet meer. De Vos gooide, met zijn negende treffer, in de laatste seconden de wedstrijd in het slot. Eindstand: 21-18.

KCR kan weer even adem halen en staat nu met 8 punten op de vijfde plaats. Lang heeft de ploeg niet om bij te tanken, want aanstaande zaterdag komt Oranje Wit uit Dordrecht op bezoek in Ridderkerk. Winst brengt KCR weer dichter bij handhaving. De Dordtenaren gaan het KCR lastig maken, dus het belooft weer een mooie wedstrijd te worden. Aanvang in sporthal De Fakkel: 18.30 uur.

Scores: Remon de Vos 9, Yvonne Hoogendoorn 4, Demi van Herwaarden 3, Karin Vlasblom 3, John Mersie 1 en Stephan Mulder 1.