Heerlijke korfbalmiddag op het Reyerpark Sfeerimpressie KCR – RWA

1 oktober 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

En opnieuw trakteerde het eerste ons op een heuse korfbalthriller, met dit maal gelukkig een happy end. Een klassieke gouden wissel zorgde ervoor dat in de ultieme slotfase de beide punten in Ridderkerk bleven. Het was Demi, die na lang warmlopen in het veld kwam en bij haar tweede balcontact deed wat de harde kern van de Kabaalclub haar vanaf de zijkant had ingefluisterd: gelijk die bal erin knallen. Prachtige vreugde-explosie daarna. In de slotminuut kwam Rood Wit Albrandswaard niet meer tot scoren zodat na het laatste fluitsignaal van de prima fluitende Marco Sparrenboom een zwaarbevochten overwinning kon worden begroet.

Voor de rust zag het er nog naar uit dat RWA er niet echt aan te pas zou komen. Een sterk laatste kwartier van de eerste helft zorgde immers voor een 13 – 9 voorsprong bij rust.

In de tweede helft een ander spelbeeld. Het tweede aanvalsvak kwam maar niet tot scoren en de gasten slopen naderbij om bij 14 -14 langszij te komen. KCR wankelde maar hield stand. Waarbij het slotakkoord, zoals we hierboven al vaststelden, dus in Ridderkerks voordeel uitviel.

Natuurlijk is korfbal een teamsport, je doet het met zijn allen. Maar als iemand elf doelpunten scoort in een veldwedstrijd dan krijgt deze speler van ons wel een E.K.V. ( Eervolle Kabaalclub Vermelding). Remon, heerlijk, we hebben genoten van je. Inmiddels heeft de Kabaalclub geanalyseerd onder welke randvoorwaarden deze scoringsdrift tot stand is gekomen. Helaas is dit privacygevoelige informatie die wij niet mogen vermelden. Jammer.

De directe tegenstander van Remon troffen wij na afloop van de wedstrijd aan in een hoekje van de dug-out, zachtjes huilend met een handdoek over zijn hoofd. We hebben hem slachtofferhulp aangeboden en een gratis lidmaatschap bij onze jeu-de boules afdeling. Het eerste aanbod accepteerde hij dankbaar, het tweede niet hetgeen ons verbaast….

Conclusie na deze speelronde: de krachtsverschillen in deze poule zijn klein, zeker als we naar de uitslagen van deze speelronde kijken. Alles lijkt dus nog mogelijk, alleen even afrekenen met het uit-complex. Dat kan zaterdag al op het prachtige terrein van Fortis.

Wat valt er verder te vermelden over deze heerlijke zonovergoten middag ?

Allereerst vergat de speaker van dienst onze gewaardeerde hoofdtrainer en de nog meer gewaardeerde teambegeleidster te vermelden. Dat kan natuurlijk niet. Het bestuur van de Kabaalclub beraadt zich op verregaande maatregelen tegen deze speaker.

Ook een E.K.V voor Hans de Groot. Deze week bleek dat bij de aanleg van onze nieuwe accommodatie dat de kabels van de buitenspeakers niet goed waren aangesloten. Deze kabels waren inmiddels verdwenen in een 75 centimeter diepe gleuf onder het zojuist betegelde terras. Hans heeft deze week helemaal in zijn eentje het terras opengebroken, 75 centimeter grond afgegraven en daarna de juiste koppeling tot stand gebracht. Om geen overlast te geven gebeurde dit alles ’s nachts. Complimenten Hans.

Verder leek het zaterdag wel een soort reünie. De KCR-leden die ooit bij onze buren hebben gekorfbald kennen de coach van RWA (Andre Verbaas) nog uit de tijd dat hij daar trainer was. Daan Prikker, speler van RWA heeft een paar jaar geleden natuurlijk bij KCR gespeeld en ook de al eerder vermelde scheidsrechter heeft een Reyerpark verleden. Ook aanwezig een zekere Patrick B, ooit spelend in een D-1 ploegje van onze buren, een ploegje dat toen getraind werd door ons huidige hoofd kangoeroes en hoofdklasse gespeeld heeft.

1. gaat bij ons de B-3 trainen, samen met zijn oude maatje Stefan M. Daarbij verkondigde dezelfde B. dat hij ook spelend lid gaat worden en zeker een plekje in onze selectie gaat veroveren. Nu deed hij deze uitspraak laat in een onstuimige derde helft, dus of hij zich deze uitspraak nu nog kan herinneren betwijfelen we.

Verder begrepen we dat het nog lang, lang onrustig maar ook heel gezellig is gebleven in ons schitterende clubhuis. Leuk trouwens om veel nieuwe gezichten achter de bar te zien !

Supporters Vereniging KCR