KCR begint nieuwe jaar positief

8 januari 2018 | Wedstrijdverslagen

Het nieuwe jaar is goed begonnen voor de Ridderkerkse korfballers. Na de nipt verloren wedstrijd tegen GKV vlak voor Kerst, was het noodzaak om het nieuwe jaar goed te starten om uit de degradatiezone te blijven. Met Rust Roest uit Eindhoven als tegenstander, maakte de ploeg van Glenn de Vries een goede kans op de overwinning. Rust Roest wist voor het jaarwisseling slechts 2 punten te pakken. De Ridderkerkers maakten er een doelpuntrijke wedstrijd van en wonnen uiteindelijk met 18-32 in Eindhoven.

De Vries moest het nieuwe jaar beginnen met een gewijzigde opstelling. Kelly Slikboer liep tegen GKV een knieblessure op en heeft helaas nog geen idee hoe lang het gaat duren voor ze weer in het veld staat. Yvonne Hoogendoorn kwam tijdens de training ten val en had eveneens last van haar knie. De Vries besloot daarom om Hoogendoorn vanaf de bank te laten starten om met 8 fitte spelers de strijd aan te gaan om de punten. De thuisploeg opende de score, maar middels Remon de Vos en Demi van Herwaarden kwam KCR al snel op voorsprong. Tot 8 minuten voor rust wist KCR de voorsprong niet verder uit te breiden dan twee verschil. In de laatste 5 minuten kreeg het Ridderkerkse publiek, grotendeels meegereisd met de bus van Ringelberg Tours, nog een flink aantal doelpunten te zien. Uiteindelijk werd de kleedkamer opgezocht met een 11-18 voorsprong voor KCR.

Vrijwel direct na rust een vervelend moment voor Panagos Iliadis. Na een botsing met een dame had de Griekse international veel last van zijn rechterhand en werd vervangen voor Vincent van der Steen. Later in het ziekenhuis bleek dat Iliadis zijn hand gebroken heeft. KCR leek vervolgens even uit het spel en liet Rust Roest terugkomen tot 16-20. Een kwartier voor tijd kondigde Anita van der Leer-Vrijmoed met haar vijfde doelpunt van de avond de eindsprint aan. Invaller Kaj de Waal pakte ook zijn doelpunt nog mee; en met nog vier doelpunten in de laatste minuut, waaronder een noemenswaardige van Stephan Mulder in de laatste seconde, bracht laatstgenoemde de eindstand op 18-32.

Aanstaande zaterdag staat de eerst terugwedstrijd op het programma. Tegenstander is Swift uit Middelburg. Aanvang in sporthal De Fakkel: 18.30 uur.

Scores: Stephan Mulder 8, Remon de Vos 8, Anita van der Leer-Vrijmoed 5, Arie van Pelt 3, Demi van Herwaarden 2, Panagos Iliadis 2, Natasja Langstraat 2, Karin Vlasblom 1, Kaj de Waal 1.