KCR maakt het GKV net niet moeilijk genoeg

18 december 2017 | Wedstrijdverslagen

Na twee gewonnen wedstrijden op rij, lijkt de opmars er lekker in te zitten bij KCR. Afgelopen zaterdag stond GKV/Enomics op het programma. GKV doet bovenin goed mee en moest alleen punten laten liggen tegen Swift. Op het veld was GKV ook al tegenstander en werden de Ridderkerkers van het veld geveegd. Tijd om orde op zaken te stellen en het de ploeg uit Gorinchem nu eens moeilijk te maken.

Het werd de wedstrijd van de gemiste 100 procent kansen aan de kant van KCR. Het missen van strafworpen en doorloopballen is niet de reden dat KCR opnieuw verloor van GKV, maar jammer is het natuurlijk wel. Zeker in de eerste helft was de scherpte niet voldoende aanwezig aan de kant van de Ridderkerkers. KCR kwam binnen 2 minuten op een 2-1 voorsprong. Al na twee minuten blesseert Kelly Slikboer zich aan haar knie en kan niet verder. Het is nog afwachten wat de ernst van de blessure is. Rebecca Dubbeldam komt ter vervanging van Slikboer in het veld. GKV pakt de voorsprong (2-3), KCR verzaakt de aansluitende treffer te maken en mist op dit belangrijke moment een strafworp. GKV grijpt deze kans gretig aan en loopt uit naar 2-5. De AKOMAR Shipping-formatie herpakt zich en komt terug tot 6-6 en pakt de voorsprong opnieuw met 7-6. Vervolgens wordt het stuivertje wisselen tot de 9-9. Daarna lopen de oranje-zwarten uit naar 14-17; direct ook de ruststand.

Na rust maakt Panagos Iliadis de achterstand kleiner met een fraaie doorloopbal (15-17), maar GKV weet continu het gaatje van twee te behouden. Junior Jesse Sloof wordt in de ploeg gebracht om aanvallend meer kracht bij te kunnen zetten. Op de momenten dat GKV/Enomics 1 de kansen liet liggen, verzaakt KCR het gaatje dicht te maken; waardoor de voorsprong van GKV niet in gevaar kwam. Eindstand: 25-27. Ondanks het verlies kan KCR toch terugkijken op een prima wedstrijd. De ploeg wist het GKV moeilijk te maken, waar dit op het veld mislukte. Nog wel een benoemenswaardig moment voor aanvoerster Karin Vlasblom die, met haar vierde doelpunt van de avond, haar 250e treffer in KCR 1 maakte!