KCR nog met lege handen

4 september 2017 | Wedstrijdverslagen

Na enkele weken van voorbereiding begon voor KCR afgelopen zaterdag de competitie. Na een jaar van afwezigheid keerde het vlaggenschip van KCR terug in de Overgangsklasse. Het weerzien met het derde niveau van Nederland leverde de AKOMAR Shipping-formatie echter geen punten op.

Een nieuw seizoen met oude bekenden en nieuwe gezichten: John Mersie kwam deze zomer over van Fortuna/Delta Logistiek, Gabie Hietbrink stoomde door uit de A1 en Naomi Slikboer deed een stapje omhoog vanuit het 2e. Voor het team van Glenn de Vries dus even zoeken naar de juiste samenstelling en combinaties.

De wedstrijd was welgeteld 1 minuut begonnen of De Vries moest de eerste wissel al toepassen. Panagos Iliadis kwam lelijk ten val en moest geblesseerd het veld verlaten. BEP pakte binnen vijf minuten de 1-4 voorsprong, maar KCR wist deze achterstand om te buigen in een 8-5 voorsprong. Vervolgens leek de ploeg van De Vries het even kwijt te zijn en liet de Noord-Hollanders weer op gelijke hoogte komen. Uiteindelijk werd er gerust bij een 14-15 tussenstand.

Na rust wist BEP steeds opnieuw de voorsprong te behouden. De Vries maakte dankbaar gebruik van de mogelijkheid tot acht keer (terug)wisselen – een nieuwe spelregel die dit seizoen is toegepast. KCR wist bij de 20-20 nog eenmaal aan te haken, maar uiteindelijk ging BEP er nog met een ruime marge met de winst vandoor: 23-27.

Aanstaande zaterdag reist de selectie van KCR af naar Leiden, waar Pernix wacht. Aanvang in Leiden: 15.30 uur.

Scores: Remon de Vos 6, Mark van der Schelling 4, Arie van Pelt 3, Yvonne Hoogendoorn 2, John Mersie 2, Vincent van der Steen 2, Christiaan Brouwer 1, Demi van Herwaarden 1, Gabie Hietbrink 1, Naomi Slikboer 1.