KCR verrast tegen GKV/Enomics

19 februari 2018 | Wedstrijdverslagen

Met nog twee wedstrijden te gaan speelt KCR nog steeds voor handhaving. Na de blamage van vorige week tegen Oranje Wit dacht KCR dat het op de laatste wedstrijd tegen Rust Roest aan zou komen op 10 maart. Punten tegen GKV/Enomics werden namelijk niet ingecalculeerd door de Ridderkerkers. Na opnieuw een zwakke eerste helft van KCR, wist de ploeg van Glenn de Vries in de laatste 7 minuten van de wedstrijd GKV compleet te verrassen.

Binnen een minuut kwam GKV op een 1-0 voorsprong. Het eerste kwartier kon KCR nog redelijk meekomen, maar in het laatste kwartier van de eerste helft liep de ploeg uit Gorinchem uit naar 15-7. GKV schoot zuiver, terwijl KCR met de vele korte aanvallen niet aan scoren toekwam en KCR de bui alweer zag hangen, net zoals tegen Oranje Wit een week eerder.

De start van de tweede helft verschilde niet veel met het eind van de eerste helft. De doelpunten bleven bij GKV eenvoudig vallen, terwijl dit bij KCR nog steeds een probleem was. Na 10 minuten te hebben gespeeld stonden de Ridderkerkers zelfs met 21-12 achter. KCR wist het gat te verkleinen naar 22-16, maar al snel stond het weer 26-18.

Met nog 7 minuten op de klok dacht GKV de punten binnen te hebben. Voor de AKOMAR Shipping-formatie het startsein om gas te geven. Er werd vol op de doorbraak naar binnen gespeeld, waar GKV geen raad mee leek te weten; gezien de 7 strafworpen die volgde. Tel daar vechtlust en hard werken bij op en met nog een paar minuten te gaan stond het ineens 26-24. Glenn de Vries bracht A-junior Jesse Sloof nog in de ploeg om een gelijk spel te forceren. Sloof deed zijn taak en zette de stand eigenhandig op 26-26, met nog minder dan een minuut te spelen.

In een laatste time-out werd alleen de verdediging erbij geroepen door De Vries en aangespoord tot slim spel: nadenken en geen fouten maken. Een snel genomen schot van GKV kon onderschept worden en KCR kon de wedstrijd uitspelen. De stunt was compleet toen Stephan Mulder met een scherpe actie vrij kwam onder korf en het winnende doelpunt scoorde. Vreugde alom bij KCR, want met deze onverwachte punten doet de wedstrijd tegen Rust Roest er niet meer toe en komt de ploeg volgend jaar opnieuw uit in de Overgangsklasse.

Scores: Stephan Mulder 10, Demi van Herwaarden 3, Yvonne Hoogendoorn 3, Panagos Iliadis 3, Arie van Pelt 3, Remon de Vos 3,  Jesse Sloof 2 en Anita van der Leer-Vrijmoed 1.