Na de winst op Antilopen vorige week heeft KCR de smaak te pakken. Afgelopen zaterdag gingen de Ridderkerkers op bezoek bij Oranje Wit in Dordrecht. Het beloofde een pittige wedstrijd te worden, want het puntloze Oranje Wit ging – net als KCR – voor niets minder dan de winst. Uiteindelijk wist KCR met een redelijke verschil de punten mee in de tas naar Ridderkerk te nemen.

De wedstrijd kwam wat stroef op gang. KCR pakte al wel snel de 0-3 voorsprong. Pas na 10 minuten viel het eerste tegendoelpunt, waarna Oranje Wit terug wist te komen tot 6-6. Demi van Herwaarden en Remon de Vos wisten in de laatste minuut voor rust weer een mooie voorsprong neer te zetten: 6-8.

Aanvoerster Karin Vlasblom opende de score na rust met een vrije bal. Het thuispubliek was flink aanwezig en probeerde de AKOMAR Shipping-formatie op alle mogelijke manieren uit het spel te krijgen. KCR trok zich er weinig van aan en liep uit naar 8-13. Glenn de Vries vroeg bij 10-15 een time-out aan, waarin besproken werd dat dit het moment was om de wedstrijd op slot te gooien. Direct na de korte onderbreking benutte de Vos een strafworp, waarmee inderdaad de wedstrijd in het slot werd gegooid. Oranje Wit bracht nog twee A-junioren in de hoop toch nog iets terug te kunnen doen. Helaas voor de Dordtenaren pakte dit niet uit zoals ze hadden gehoopt. In de laatste minuut werd de eindstand, middels een strafworp, bepaald op 16-21.

KCR staat nu vijfde met 4 punten en laat inmiddels drie ploegen onder zich. Aanstaande zaterdag speelt KCR thuis tegen GKV, dat het dubbele aantal punten heeft. Aanvang in sporthal De Fakkel: 18.30 uur.