KCR ziet concurrent verder naderen

17 april 2017 | Wedstrijdverslagen

KCR weet de goede lijn van voor het zaalseizoen nog niet door te zetten. In het najaar werd slechts 1 punt verspild, nu heeft de ploeg van Glenn de Vries zich al 3 punten door de neus laten boren. Vorige week werden de punten door Rapid binnengehaald en afgelopen zaterdag liet KCR zich opnieuw de kaas van het brood eten. In de laatste minuut stonden de Ridderkerkers met 19-18 voor, maar liet het Voorburgse VEO toch nog een punt mee naar huis nemen: 19-19 eindstand.

Met Rien Graafland terug in de basis na een langdurige achillespeesblessure, begon KCR om 16.00 uur aan de wedstrijd tegen VEO 1. Binnen 1 minuut stonden de blauw-zwarten uit Voorburg al met 0-2 voor. KCR gaf in het eerste kwartier niet thuis, waardoor het scorebord na 20 minuten spelen 3-7 aangaf.. VEO wist zelfs nog op 3-8 te komen, voordat de AKOMAR Shipping-formatie zich liet zien. Tegen de tijd dat de kleedkamers opgezocht werden stond het 8-12 in het voordeel van VEO.

Na rust was de openingstreffer opnieuw voor VEO, maar kwam KCR al snel met een antwoord. Na een klein kwartier was het Simone Ravenstijn die met haar vierde goal van de middag de ploegen naast elkaar schoot. Vervolgens sloeg het noodlot opnieuw toe bij Graafland. Net terug in het veld en nu de knie van de Barendrechter die het af liet weten. Hoe ernstig de blessure precies is wordt hopelijk de komende week duidelijk. Zijn vervanger, Bart van Dam, liet echter direct van zich horen en schoot twee fraaie treffers binnen. KCR wist een voorsprong van 2 punten wegpoetsen door VEO, waardoor de punten gedeeld werden.

De komende twee weken is KCR vrij. Zaterdag 6 mei speelt KCR uit bij Ondo, ’s-Gravenzande. Aanvang: 15.30 uur.

Scores: Simone Ravenstijn 4, Rien Graafland 3, Karin Vlasblom 3, Bart van Dam 2, Kelly Slikboer 2, Remon de Vos 2, Yvonne Hoogendoorn 1, Arie van Pelt 1 en Mark van der Schelling 1.