KCR ziet concurrentie naderen

29 januari 2018 | Wedstrijdverslagen

De afgelopen weken speelde Glenn de Vries steeds opnieuw met een andere opstelling wegens de vele blessures in de selectie. Ook deze week moest De Vries weer een aanpassing doen. Bart van Dam moest vanwege een teruggekeerde hamstringblessure de wedstrijd tegen HKC aan zich voorbij laten gaan. KCR 2 speelde later op de avond, waardoor De Vries wel kon beschikken over een sterke reservebank. Ondanks dat wist KCR de punten niet mee naar huis te nemen. HKC won met 21-18 van de Ridderkerkers.

Een afgeladen sporthal ‘Het Dok’ was de plaats waar het moest gebeuren voor KCR. De thuiswedstrijd werd na een ruime voorsprong bij rust in de tweede helft weggegeven. De Ridderkerkers waren vast en zeker van plan om ditmaal de punten te pakken. HKC liep al snel uit naar een 5-2 voorsprong. De AKOMAR Shipping-formatie knokte zich echter terug in de wedstrijd en bracht, door onder andere tweemaal Stephan Mulder, de stand weer gelijk op 5-5. Bij KCR draaide het ene vak moeizaam, waardoor De Vries in de eerste helft al de eerste wissel toepaste en John Mersie in de ploeg bracht. HKC kwam eenvoudiger tot scoren dan KCR en stond bij rust dan ook ruim voor: 11-7.

Direct na rust kwam Remon de Vos weer terug in het veld en ook Naomi Slikboer werd in de ploeg gebracht. Opnieuw begon KCR aan een inhaalslag en wist halverwege de tweede helft de stand weer gelijk te trekken: 16-16. Helaas voor de Ridderkerkers lukte het niet om de voorsprong te pakken en moesten ze met lede ogen aanzien dat HKC er met de winst vandoor ging. Eindstand: 21-18.

Aanstaande zaterdag komt Antilopen op bezoek in Ridderkerk. De ploeg uit Leusden heeft, door het verrassende gelijk spel tegen GKV/Enomics, evenveel punten als KCR. Het wordt een spannende strijd om de veilige vijfde plaats. Aanvang in sporthal De Fakkel: 18.30 uur.