KNKV wijst halve finales BCD toe aan KCR

1 maart 2024 | Nieuws, Van het Bestuur

Voor de teams van KCR eindigt op zaterdag 16 maart de zaalcompetitie. Twee weken later staat er echter nog een grote korfbaldag in De Wissel gepland. Als KCR zijn we namelijk verheugd om te kunnen vertellen dat we zaterdag 30 maart de organisatie hebben van drie halve finales om de landstitel in diverse leeftijdscategorieën. Voor het tweede achtereenvolgende jaar zijn wij een locatie waar B-, C-, en D-ploegen in actie komen. Vorig jaar organiseerden we nog de finales, maar die vinden nu plaatsen in de bekende Maaspoorthallen in Den Bosch. Toch komt het KNKV graag bij ons terug en daar mogen we trots op zijn.

Net als vorig jaar vormen we een werkgroep, waarvan iedere tak op zijn aandachtsgebied met de voorbereidingen bezig is. Wedstrijdzaken, ontvangst supporters, begeleiding teams, veiligheid, horeca: er valt genoeg voor te bereiden.

Hoe gaat de aanloop eruitzien?

In de leeftijdsklassen B en C bestaat de competitie uit vier hoofdklassepoules. Op 23 maart spelen de nummers 1 van iedere poule thuis tegen de nummer 2 uit een andere poule. Van de drie hoofdklassepoules bij de D-teams strijden ook de twee beste nummers 3 nog mee in de kwartfinales op 23 maart.

Per leeftijdscategorie blijven er na deze dag vier halvefinalisten over. Die spelen op 30 maart tegen elkaar in Leusden (bij Antilopen) of bij ons in ‘De Wissel’ (in iedere plaats een B-, C- en D-wedstrijd).

De winnaars daarvan strijden dus op 6 april in Den Bosch om de landstitel.

De wedstrijden staan gepland om 10:30 uur, 12:15 uur en 14:00 uur. De volgorde van de wedstrijden kan afhankelijk zijn van de aanreistijd van de halve finalisten. Gezien de standen op dit moment in de poules is het niet ondenkbaar dat we veel ploegen uit de regio gaan ontvangen.

In de aanloop zullen we af en toe een update geven op de website over de stand van zaken en de ploegen die al definitief geplaatst zijn voor de kwartfinales.

Zeker voor wat betreft de verkopen, de ontvangst van de gasten en de logistiek in het clubhuis zijn er veel helpende handen nodig. Je kunt dit kenbaar maken bij Corjan Soeteman, Jos de Vos of Martijn Gorter.

Het kan ook zijn dat er vanuit de club nog andere zaken zijn, waarbij hulp gewenst is. Ook dan zal via de website de vraag gecommuniceerd worden.

Wij kijken alvast uit naar 30 maart.

Werkgroep ‘Road to the finals bij KCR’