Sfeerimpressie bedrijventoernooi en NK voor C-teams.

26 juni 2019 | Kabaal Club Ridderkerk

Je hebt korfbalverenigingen, leuke korfbalverenigingen en KCR. Twee heerlijke sportmomenten afgelopen weekend op ons prachtige veld.

Daar was afgelopen vrijdag allereerst ons bedrijventoernooi met zestien deelnemende teams (één team was op het laatste moment afgevallen). Al vroeg in de ochtend waren de eerste vrijwilligers bezig met het aankleden van het terras en het in orde brengen van de velden. Vooral ’s avonds toen de duisternis was gevallen zag het er prachtig uit: een verlichte opblaas Mario, lichteffecten, rookmachines, alles was uit de kast gehaald. Middelpunt was ongetwijfeld DJ Mr. Richard, die iedereen op de dansvloer wist te krijgen. Tot ver in Bolnes, zo begrepen we later, waren zijn beats te horen.

Rond vijf uur arriveerden de eerste ploegen, waarna om half zes de barbecue kon beginnen, prima georganiseerd door de horecaploeg van theaterberoemdheid Martijn G. Het was goed te zien dat veel teams zich goed voorbereidden op het wedstrijdprogramma. Veel vocht innemen als er onder warme omstandigheden gesport moet worden, deze boodschap was goed doorgekomen.

Rond tien voor zeven werden alle teams het hoofdveld op gedirigeerd, waar Rob “Mario” van Vessem een spetterende warming-up verzorgde. Eigenlijk was de avond toen al geslaagd. Om zeven uur precies startte het wedstrijdprogramma, strak in de hand gehouden door Martijn Terlouw en Willem Klok. Veel selectiespelers waren bereid gevonden om als scheidsrechter te fungeren, prima. Dit geheel mondde uit in een zinderende finale tussen de teams van Ahoy’ Rotterdam en de Rabobank. Onder het inmiddels aangestoken kunstlicht was er zelfs na een verlenging nog geen winnaar. De golden goal tenslotte viel aan de kant van Ahoy. Een stralende captain Leonard Zwaal mocht uit handen van Jos de Vos de wisselbokaal in handen nemen. Daarna bleef het nog lang, lang onrustig op het Reyerpark.

Een vlekkeloos toernooi, slechts ontsierd door een enkele ondoordachte actie. O ja, net als vorig jaar werd de horecaprijs gewonnen door het team van Akomar, waarbij natuurlijk Arjan Kruis (president-directeur CEO van dit mooie bedrijf) zelf ook aanwezig was.

Al heel vroeg waren op de zaterdag daarna alweer de eerste KCR-mensen aanwezig om het NK in goede banen te leiden – sommige van deze mensen, zo begrepen we, hadden een stretcher in ons clubhuis gezet omdat naar huis toe gaan na het bedrijventoernooi de moeite niet meer loonde.

Rond half tien druppelden de eerste teams binnen. Blikvangers waren ongetwijfeld de supporters van Tiel ’72. Man, wat een heerlijk stel. Dat zou leuk zijn bij onze eigen mooie vereniging, zo’n groep bloedfanatieke supporters die hun ploeg door dik en dun steunt, tot het randje gaat in gedrag en spreekkoren, maar er net niet overheen. Amicitia uit Vriezenveen belt: buschauffeur heeft zich verslapen ( ja, echt waar), ze zijn wat later. Zodoende om 11.15 de opening. Ons technisch wonder Craig maakte van dit geheel een prachtige drone-opname, die even later op het scorebord van het hoofdveld te zien is.

Craig, ik heb begrepen dat een zekere Trump verlegen zit om drone-adviezen, misschien is dat wat voor je.

Een heerlijk toernooi ontwikkelt zich, waarbij opvalt dat de fysieke verschillen tussen C-spelers soms enorm zijn. Zo zagen we mannetjes van 1.23 meter opboksen tegen een reus kaliber Arie “alle ballen zijn voor Arie” van Pelt. Niet echt eerlijk natuurlijk, tsja.

Ook hier een finale met verlenging die tenslotte gewonnen werd door ……. Jawel, hetzelfde Amicitia dat ’s ochtends nog collectief stond te hyperventileren toen de bus er niet was. Mooi hoor. Uit handen van korfballegende Marcel Segaar ( die de avond daarvoor verantwoordelijk was geweest voor de golden goal van het Ahoy team) mocht een glunderende aanvoerder de beker ontvangen. Daarna 175 kilometer feestvieren in de bus – ja, de chauffeur was wakker geworden. En wat lazen wij maandag op de site van Amicitia (“Vriendschap” – mooie naam voor een vereniging): het team werd rondgereden door Vriezenveen op een platte kar, echt waar, kijk zelf maar op hun site. Humor met een hoofdletter “H”.

Ook het woord hulde begint met een “H”: heel veel KCR-leden hebben heel de dag hun uiterste best gedaan om KCR nog meer op de korfbalkaart van Nederland te zetten. En dat is gelukt, zo durven we wel te stellen. Hulde voor al deze mensen.

Wat rest ons nog ? Bierspektakel in Antwerpen en mixtoernooi. Daarna beginnen de eerste trainingen alweer bijna, toch ?

Kabaal Club Ridderkerk,
Supportersvereniging KCR