Sfeerimpressie Door Vriendschap Sterk – KCR

15 september 2020 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Afgelopen zaterdag een ouderwetse KCR-invasie, ditmaal richting Hendrik-Ido-Ambacht.

Dit zorgde ervoor dat de supporters van de thuisploeg (zeker toen in de tweede helft bleek dat onze eerstelingen veel sterker waren) steeds stiller en onzichtbaarder werden en dat de KCR-aanhang het hoogste woord had. Heerlijk. Onder de aanwezigen met een rood-blauw hart ook de president-directeur eigenaar van Akomar Shipping, Arjan Kruis, onze hoofdsponsor die zoals bekend dit jaar het 25-jarige bestaan van zijn bedrijf viert. Arjan, fijn dat je er was, we zien je altijd graag komen.

Zeker in de tweede helft was ons eerste heer en meester. Van veel momenten hebben we genoten. Sabine blokte op een geweldige manier een (poging tot) een schot – haar directe tegenstander is later huilend aangetroffen in een hoekje van de kleedkamer. Gaby en Demi knalden er beiden vier in, waarbij Demi weer eens liet zien van alle KCR-spelers het mooist te kunnen juichen. Verder was het goed om Thomas V. weer in het veld te zien. Marvin liet zijn tegenstander op een heerlijke manier instappen en rondde onderhands fraai af .

Maar de verrassing van deze middag was wat ons betreft het debuut van Floris-Jan, die inviel alsof hij al jaren in het eerste speelde, alle rebounds pakte en direct ook zijn eerste doelpunt liet aantekenen. “Die oudere gasten eruit en deze jongen in de basis”, zo hoorden we al langs de kant. Maar ja, zolang die “oudere gasten” er om de week acht ingooien ( dit keer was het Remon die met zuiver schoot) zal Patrick daar nog wel een nachtje of wat over slapen. Daarbij kijken we uit naar het moment waarop Mark en Remon er allebei acht ingooien. Zaterdag ?

Enfin, enkele enthousiastelingen binnen de Kabaalclub hebben het draaiboek “Viering Kampioenschap” al afgestoft. Lijkt ons iets voorbarig, maar ja. Zo spraken we dit weekend ook mensen die al een tegel op de Coolsingel hebben gereserveerd.

Wat valt er verder te melden over deze zonovergoten zaterdag ? Het vierde speelde het vierde van Deetos van het veld, dat mag toch opmerkelijk genoemd worden. De B-1 won in een thriller van Dijkvogels en de E-1 kon het jammer genoeg niet bolwerken tegen Fortuna.

Aanstaand weekend voor het eerste opnieuw een te kloppen tegenstander, daarna lijkt de competitie pas echt te beginnen tegen Fortis en daarna de loodzware uitwedstrijd tegen Merwede.

We gaan het zien. O ja, ter voorkoming van onrust bij bepaalde spelers: de opmerking dat die oudere gasten eruit moeten is niet echt gehoord hoor, geintje.

Kabaal Club Ridderkerk,

Supportersvereniging KCR.