Sfeerimpressie kampioensdag 18 februari 2017

19 februari 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Het bestuur van de Kabaal Club Ridderkerk denkt er hard over na om de naderende Buitengewone Algemene Leden Vergadering te gebruiken om een officiële naamsverandering door te voeren: “Confetti Club Ridderkerk” is het plan. Sinds zaterdag weten we immers dat champagne vermengd met confetti voor een heel heftig mengsel  zorgt in vergelijking waarmee bizonkit slap spul is. Ervaren trainers weten dit, onze supercoach Jan inmiddels ook. Wel hebben we een best zielige foto van één KCR-supporter gezien, die met een fles Jif en een schuursponsje 23.651 confettisnippers van de vloer moest schrobben. Ook hebben we onze hoofdcoach zelf enigszins vertwijfeld met een bezem bezig gezien. Dit alles speelde zich af in sporthal De Bogen na de promotie van ons tweede naar de Hoofdklasse. Overigens horen we zojuist van onze penningmeester dat er een rekening binnen is gekomen van schoonmaakbedrijf Het Dweiltje uit Harderwijk van € 1850,-. “Reinigen speelvloer” staat er op de nota. Gaan we mooi niet betalen natuurlijk

Maar we lopen op de zaken vooruit. Het was aan de D1 om de spits af te bijten van de kampioenstriologie die zaterdag op het programma stond. Het arme Reeuwijk kreeg alle hoeken van de zaal te zien met als resultaat een fraaie 10-3 overwinning. Onze gelukwensen gaan uit naar de Deetjes en hun vakkundige coaches Yvonne en Demi – coaches die later op de dag ook zichzelf tot kampioen wisten te kronen, dat kan geen toeval zijn.

Via Demi een mooi bruggetje naar de A1, die aan de Zwembadweg in Goes de titel veilig moesten stellen. De A1 liet er geen twijfel over bestaan de terechte kampioen te zijn en wist Tjoba ( toch een gerenommeerde korfbalnaam) met maar liefst 20-13 terug te wijzen. Felicitaties voor onze jeugdspelers en voor de kampioenenmakers Patricia en Sander. Uit betrouwbare bron vernamen wij dat een aantal A-spelers zo blij waren dat ze met kleding en al in het aangrenzende zwembad zijn geplonsd – daar was net de waterpolotopper Badmutsen 2 – Luctor et Emergo 3 bezig. Wedstrijd moest even gestaakt worden maar de Zeeuwen namen het sportief op.

Vervolgens de focus op Harderwijk. Zou nu wel lukken wat vorige week mislukte, promotie naar de felbegeerde hoofdklasse ? Vorige week schreven we daar zeker van te zijn, en zo geschiedde. Na afloop een ware vreugde explosie, en terecht. Dat dit gepaard gaat met een beetje rommel, dat moet kunnen. Trouwens, wie weet tegenwoordig nog dat confetti oorspronkelijk de benaming was voor de vijf snoepjes die bruiloftsgasten in vervlogen tijden Italië aangeboden kregen? Vijf snoepjes, symbolisch voor welvaart, geluk, gezondheid, vruchtbaarheid en een lang leven. Het is maar dat u het weet.

Het spreekt voor zich dat de terugreis zeer gezellig en onrustig was.

Kortom, een topdag voor KCR. Dat het eerste de punten moest achterlaten in Arnhem mocht daarbij de pret niet drukken. Valt verder te vermelden dat een bijgelovige KCR-supporter groene stippen heeft gezet op de witte sokken van een KCR-speler, omdat, zo beweert deze supporter, de wit-met-groene-stippen sokken van deze speler zijn gelukssokken waren. Persoonlijk vinden we het geen gezicht, maar het werkte wel !

Jammer dat er zich nu twee vrijwel korfballoze zaterdagen aandienen, we zitten net zo lekker in ons ritme. Nou ja, hebben ze in De Bogen even de tijd voor de vloer zullen we maar denken

.