Sfeerimpressie KCR – Achilles.

14 mei 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Volgende week gaat het eerste kampioen worden, een heerlijk vooruitzicht. Zowel Gerrit Hiemstra als Peter Kuipers Munneke voorspellen voor 20 mei een heerlijk zonnige dag, graadje of 21 en geen wind. De familie Iliadis is dit weekend al begonnen met de voorbereiding voor een onovertrefbare Griekse maaltijd, de platte kas staat er blinkend bij en op veld drie staan de Zeeuwse werkpaarden ongeduldig met hun hoeven te schrapen, ze zijn er klaar voor.

Over volgende week straks meer. Eerst Achilles.

Ach, Achilles, de knapste, moedigste en sterkste aller Griekse helden. Getroffen door een giftige pijl in zijn enige kwetsbare plek ( juist, zijn Achilles pees), afgeschoten door de verraderlijke Paris, Paris die hierbij werd ingefluisterd door de god Apollo. Jongere lezers denken nu: waar gaat dit over ? Tsja, het onderwijs is helaas niet meer wat het is geweest. Vroeger, vroeger kwam je echt niet verder dan de brugklas als je niet wist dat Achilles vlak na zijn geboorte door zijn moeder werd ondergedompeld in de rivier de Styx opdat hij onkwetsbaar werd. Om de baby niet te laten verdrinken hield moeder Thetis hem vast…. aan zijn hiel, de enige plek dus die kwetsbaar bleef. O ja, als je vroeger niet wist wat precies de rivier de Styx was kwam je de brugklas gewoon niet in.

Het eerste kwam prima uit de startblokken, nam direct een voorsprong en bleef de gehele wedstrijd de bovenliggende partij. Lang duurde het echter voordat een beslissende marge werd bewerkstelligd. Dat gebeurde pas diep in de tweede helft, dit onder meer onder de goedkeurende blik van onze hoofdsponsor, Arjan Kruis, president-directeur-eigenaar van Akomar Shipping. Eindstand 21 – 18.

Nog voor het einde van de wedstrijd werd bekend dat onze vrienden van Futura de punten hadden moeten laten aan Rapid, een ploeg die aan een wonderbaarlijke wederopstanding bezig is. Tsja, Futura. Uit betrouwbare bron hebben we vernomen dat op hun site nogal laatdunkende uitlatingen zijn aan te treffen richting KCR: we zouden niet meer mee doen voor de titel: “Dat KCR de weg kwijt is, is overduidelijk” lezen we. Geinig hoor. En ook leuk: “Futura, het is meer dan een club, het is een gevoel”. Nou, dat gevoel liet de Hagenezen vandaag dan behoorlijk in de steek want thuis werd kansloos verloren van het onderaan de ranglijst bungelende Rapid. Jammer.

Maar ja, zoiets kan zelfs de beste overkomen. Zaterdag aanstaande komen onze sympathieke Futuristen op bezoek, we kijken ernaar uit, echt. Komt allen ! Er is een prachtig programma met een top artiest, een heerlijke Griekse maaltijd, lekker weer en het kampioenschap van het eerste. Leggen we druk op het team van Glenn?? Zeker , heel veel druk, maar daar moet je tegen kunnen.

Verder vermeldenswaardig: kampioenschappen van de E-6, C-2 en A-2. Vooral een heerlijk spektakel op veld 1 bij de A-2, complimenten voor alle supporters !

Wat nu, denken trouwe lezers, geen opmerkingen over de Trots van Zuid ? Nee, de spanning is echt te hoog opgelopen, veel te hoog zelfs. We proberen nog maar even niet te denken aan de dag van morgen…

Kabaal Club Ridderkerk.