Sfeerimpressie KCR – Albatros.

18 september 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Na het vorige weekend al een beetje te zijn warm gedraaid op ons nieuwe complex, was er afgelopen zaterdag dan voor het eerst sprake van een volwaardig thuisprogramma. Het hoofdgerecht daarbij was natuurlijk de wedstrijd van het eerste tegen Albatros, een echte streekderby dus. Een blik over onze fonkelnieuwe accommodatie leerde ons dat het heel druk was, prima.

De jonge honden van de Kabaalclub ontstaken bij aanvang van deze wedstrijd rood-blauwe fakkels en ook voor een heuse rookmachine was gezorgd. Toen de ergste rook was opgetrokken bleek dat de gasten veel beter uit de startblokken waren geschoten dan de thuisploeg: 1-4 meldde het geïmproviseerde scorebord.  Op zich vreemd, want als u wel eens een Albatros heeft zien opstijgen dan weet u dat zo’n vogel een aanloop nodig heeft van al gauw 800 meter. Zo niet dus de Albatros-korfbalvariant.

De eerstelingen knokten zich terug in de wedstrijd en kwamen bij 4-4 weer langszij. Na een voorsprong van 10-6 waren het echter de bezoekers die aantoonden ook over karakter te beschikken. De score bij KCR viel stil waar tegenover de gasten uit Zwijndrecht vier treffers op rij plaatsten. Het thuispubliek ging er toen goed achter staan waarbij de al eerder genoemde jonge honden van de Kabaalclub zich luidruchtig roerden. Dit alles zorgde net voor het steuntje in de rug dat ons eerste nodig leek te hebben. Eindstand 14 -12 voor de thuisploeg, zwaarbevochten zoals dat heet maar dat mocht de pret zeker niet drukken. En omdat ook KCR-2 de punten wist te bemachtigen nadat het een lange tijd een kansloze wedstrijd leek te spelen tegen KCC was de stemming opperbest.

Daarna mocht onze gewaardeerde voorzitter het nieuwe clubhuis officieel ( of was het nu officieus, we weten het niet meer ??) openen. Daarbij liet Jos zien ook over de nodige korfbalcapaciteiten te beschikken, een echt allround voorzitter zullen we maar zeggen. De rol van opperspreekstalmeester Lennart van der W, zoon van De Man zonder Pas, mag bij deze opening niet onvermeld blijven.

Wel, de verhuizing is achter de rug, natuurlijk is er nog veel te doen maar zoals we al eerder schreven, nu de focus weer vol op het korfbal.

Volgende week Kinderdijk-uit, altijd lastig.

Kabaal Club Ridderkerk,
Supportersvereniging van KCR.