Sfeerimpressie KCR – BEP

3 september 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Tsja, hoe te beginnen ? De eerste wedstrijd van het seizoen verloren. En dan ook nog eens in een thuiswedstrijd. Da’s niet fijn. Maar goed, het eerste gewin is kattengespin en wie het laatst lacht wordt kampioen.

Te gast was korfbalvereniging Beemster En Purmerend, BEP dus, opgericht in 1914. Mensenkinderen, 1914, dat is lang geleden. Het jaar waarin de Eerste Wereldoorlog begon – wie kan zich dat herinneren ?? En wie weet tegenwoordig nog dat de Beemster één van de eerste droogmakerijen van ons land was, drooggemalen onder leiding van Jan Adriaanszoon Leeghwater waarbij hij gebruik maakte van maar liefst 50 molens ? Vroeger, ja vroeger leerde je dat, met daarbij de namen van alle 50 molens. Maar dit terzijde.

De wedstrijd begon dramatisch – Panagos moest al in de eerste minuut afhaken met een nare blessure. Na een voorsprong van 8-5 leek het er heel even op dat het eerste de wedstrijd naar zich toe trok, maar BEP kwam weer langszij en ging zelfs met een minimale voorsprong de rust in (14-15). Na de rust kwam de thuisploeg nog één keer op gelijke hoogte (20 -20) maar het waren toch de gasten die voortdurend de bovenliggende partij waren. Eindstand:23 -27. Dat viel dus tegen, temeer daar in het masterplan van Glenn was opgenomen dat dit echt een te winnen wedstrijd was.

Aan de andere kant: zeker geen slechte wedstrijd met genoeg aanknopingspunten om met vertrouwen de volgende wedstrijd in te gaan.

Wat valt er verder te vermelden ? Twee nieuwe frisbee verkoopsters, dubbel P: Puck en Pien. Net niet de 100 frisbees gehaald ( oorzaak: één van onze bartijgers kwam zijn belofte om vijf frisbees te kopen niet na, teleurstellend. We mogen van het bestuur echter in onze verslagen geen namen meer noemen dus Daan heeft geluk). Complimenten voor Puck en Pien !

Duizelig werden we verder van het wisselen. Volgens de nieuwe regels mag er tegenwoordig 28 keer gewisseld worden, waarbij er ook met zes spelers in één vak gespeeld mag worden als dat tenminste niet langer duurt dan 20 seconden. Het wachten is op twee ballen in een wedstrijd. Gekkenhuis……

Graag hadden we dit verslag afgesloten met het vermelden van de vierde overwinning op rij van de Trots van Zuid, helaas, interlandgedoe, dus geen competitie.

Volgende week Pernix uit, Leiden. Jammer dat we niet op 3 oktober in Leiden spelen. Dat is gelijk de huiskamervraag, goed voor één gratis frisbee: waarom is het jammer dat we niet op 3 oktober in Leiden spelen ??