Sfeerimpressie KCR – Fortis

29 september 2020 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Sfeerimpressie KCR – Fortis

Mensenkinderen, het was afgelopen zaterdag ouderwets bloedstollendhartslagverhogend-jebijtaljenagelservanaf spannend bij onze eerstelingen. Met nog een klein kwartier te gaan moest een achterstand van 13-16 worden weggewerkt. Treffers van Mark en Remon leken goed genoeg voor een punt, maar toen dame nr.1 van Fortis in de allerlaatste minuut weer eens raak schoot leek het gedaan. Onze voorzitter kreeg overigens van diverse kanten het dringende advies om deze dame te contracteren voor KCR. Toen wij bij de betreffende supporters gingen navragen wat hun motieven waren achter dit verzoek, bleken niet-korfbaltechnische zaken vaak een hoofdrol te spelen ( zoals bij C.T.). Verzoek dus afgewezen door onze voorzitter, wel jammer.

Na deze nare tegentreffer direct een time-out, of blessurebehandeling, of allebei, we weten het niet meer precies. Wat we wel weten is dat Remon opeens weer in de aanval stond, terwijl er toch maar één wisselmoment was geweest na de Zeeuwse treffer. De coach van Fortis stond erbij en keek ernaar, de scheids had het te druk om zich in de hectische slotfase staande te houden en onze aanvoerder trok een onschuldig gezicht. Wel schoot hij de eerste bal die hij in zijn handen kreeg direct binnen: 17-17 en afgelopen. Heerlijke ontknoping.

Direct daarna de klassieke discussie die altijd ontstaat na een gelijkspel: punt gewonnen of punt verloren ? De meningen waren sterk verdeeld en dat maakte de discussie des te interessanter. Onze conclusie: punt gewonnen.

Wat valt er verder te vermelden over afgelopen zaterdag ?

Allereerst was daar natuurlijk de indrukwekkende minuut stilte voor de veel te jong overleden Piet Klootwijk, clubicoon en één van de grondleggers van KCR. Het was goed om te zien dat veel, heel veel KCR-leden afgelopen maandag aanwezig waren bij de uitvaart van Piet. En zo hoort het.

Dan: onze buiten-geluidsinstallatie. Ondanks testen op woensdag, donderdag en vrijdag en een extra keuring door geluidsdeskundigen van de NASA opnieuw een haperend geluid bij het voorstellen van beide teams. Gek worden we ervan.

Verder een aantal opmerkelijke uitslagen. Het tweede won haar eerste wedstrijd in een heerlijke wedstrijd tegen KCC, waarbij Britt liet zien dat je op basis van een ongelooflijke inzet heel veel kunt bereiken – zie de fantastische foto op onze site. En dan is het fijn dat je tegenwoordig gewoon mag duiken naar de bal. KCC vond het na afloop nodig om een beschuldigende vinger naar de scheidsrechter uit te steken. Onzin vonden wijzelf. Het zevende verpulverde het derde team van Movado, het negende won van Deetos-8 (toch opmerkelijk) en de B-2 walste over OZC-B1. Buitengewoon knap was de prestatie van ons vierde, dat op papier moest aantreden tegen Tjoba-2, maar in de praktijk tegen het halve eerste van Tjoba speelde, zo begrepen we van de meegereisde supporters. 13-21 gewonnen, echt knap gedaan.

Een mooi moment voor de huiskamervraag: waar komt de naam Tjoba vandaan ? Wij kunnen ons niet voorstellen dat iemand dit weet zonder Google te raadplegen. Nou ja, heel misschien onze theaterberoemdheid.

Zondag een echte wereldgoal bij de Trots van Zuid in een Kuip met een geluiddemper erop. Heel bijzonder.

Tsja, en toen kwam het duo Rutte-De Jonge. Vanuit de Kabaalclub hebben we direct contact opgenomen met het Torentje toen duidelijk werd dat er in ieder geval de komende drie weken geen publiek meer wordt toegestaan bij onze wedstrijden, net nu we weer een beetje in ons korfbalritme aan het komen zijn. We hebben Rutte uitgelegd dat we bereid zijn om, nadat we eerst een half uur zijn ondergedompeld in een met ontsmettingsmiddel gevuld buitenbad van de Fakkel, geheel ingepakt in vuilniszakken, met duikbril en mondkapje op de wedstrijden te bezoeken. Mark bleek onvermurwbaar. Dat gaat hem in maart opbreken, let maar op.

We wensen alle teams de komende weken veel succes toe in een waarschijnlijk sfeerloze ambiance. En vooral gaan onze gedachten uit naar het eerste, dat de loodzware uitwedstrijd tegen koploper Merwede tegemoet kan zien. Slim wisselen zouden we als advies willen meegeven….

Kabaalclub Ridderkerk,