Sfeerimpressie KCR – GKV.

4 februari 2019 | Kabaal Club Ridderkerk

Mensenkinderen, wat was het spannend afgelopen zaterdag. Laatste minuut, een doelpunt achter, vrije bal voor de thuisploeg. En…..doelpunt !! Dan: vrije bal voor GKV, de dame die de bal pakte had er al een paar inliggen. Pfff. Maar daar waar onze Mark ijskoud bleef, daar bezweek deze dame gelukkig onder de druk, zelfs de korf niet geraakt. In de rebound toornt Arie boven alles uit en heeft de bal. Nog 10 seconden. Schot Remon, op de rand, schot Karin, mis, schot Rebecca, ook mis,

tijd. 23 -23.

Natuurlijk de vraag: punt gewonnen of punt verloren ? Bijna de gehele tweede helft voorgestaan of gelijk, pas in de laatste minuut op achterstand. Punt verloren dus zou je denken. Maar vooraf zou iedereen getekend hebben voor dit punt. Voeg daar de dramatische start van de wedstrijd aan toe ( 2-6 achter) en de conclusie is: toch een punt gewonnen. Aangezien HKV/Ons Eibernest onderuit ging in de Haagse derby tegen Die Haghe moet de conclusie zijn dat het een prima avond voor onze eerstelingen was.

Ook mag geconcludeerd worden dat de tactische zet van onze topcoach Dennis ( Arie en Vincent bij elkaar in het vak, goed voor meer dan vier meter brute reboundkracht) heeft opgeleverd wat er van werd verwacht. Daarbij is KCR een ware Angstgegner voor GKV aan het worden. Vorig seizoen de legendarische overwinning in Gorinchem na een achterstand van tien doelpunten in de tweede helft (kostte GKV de titel), nu kostbaar puntverlies voor de oranje shirtjes, een punt dat aan het eind van de rit beslissend zou kunnen zijn. Andersom geldt dat voor ons eerste: dit is misschien het bonuspunt dat je nodig hebt om boven de gevreesde degradatiestreep te eindigen.

Tijd nu voor de huiskamervraag: om welke gebeurtenis uit de Tachtig Jarige Oorlog is Gorkum bekend geworden ? Winnaar krijgt een gratis frisbee voor de komende thuiswedstrijd. Over frisbees gesproken: vanochtend vroeg een inval van een lokale notaris in het kantoor van de Kabaalclub. Hoe kan het dat bij de laatste drie versies van het frisbee-spektakel de hoofdcoach van de kangoeroes zélf een prijs heeft gewonnen, een heel goede vriendin van haar en afgelopen zaterdag haar zoon ? Of we dat konden uitleggen. Niet dus. Boze tongen beweren dat bij de bekendmaking van de winnaars heel andere getallen genoemd worden dan op de opgeraapte frisbees staan. De afspraak is nu dat deze lokale notaris voortaan persoonlijk de winnende frisbee komt aanwijzen. Tsja…. Overigens kochten de GKV-supporters heel veel frisbees (hun aandeel zorgde voor meer dan honderd verkochte frisbees) , hetgeen beloond werd met een prijs voor het uitvak. Mooi hoor. Maar nu eens zien of deze mensen de Ahoy binnen komen met een gekopieerde kaartjes. We horen dit vanzelf, zo verwachten we. Heerlijk uitpubliek trouwens.

Wat valt er verder te vermelden over dit gedenkwaardige sportweekend ? De fotograaf van GKV is helemaal losgegaan, we zien honderdnegentig (!) foto’s op de GKV site staan, geinig hoor. Niet geinig was het feit dat de Trots een snipperdag heeft opgenomen tegen het kleine broertje Excelsior. Kan echt niet. Fijn was het om te zien dat veel mensen even meehielpen met het afbouwen van de zaal, binnen een kwartier waren we klaar. En dat is weer goed voor de omzet.

Deze week aangeschaft door feestbeest Marcel M: prachtige discolampen voor de komende feesten en partijen. Aanleiding voor Martijn G. om afgelopen vrijdagavond 18+ muziek te draaien uit vervlogen tijden. Jane Birkin/Serge Gainsbourg, dan weten kenners genoeg.

Naast onze prachtige hal is inmiddels een wat somber gebouw zichtbaar, hetgeen leidt tot leuke woordgrappen. Henk V. kan hierover meer vertellen.

Twee uitwedstrijden nu: Pernix in het mooie Leiden en daarna de sleutelwedstrijd tegen de Eibers in de Hofstad. Ons gevoel zegt dat het goed gaat komen. Maar ja, daar koop je niet veel voor. We gaan het zien.

Supporters vereniging KCR.