Sfeerimpressie KCR – GKV.

20 december 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Laten we maar eens beginnen met het loslaten van een helikopterview over de poule van het eerste. Eigenlijk was vanaf de eerste speelronde al duidelijk dat vier ploegen om de titel zouden gaan strijden en dat de andere vier ploegen zouden moeten knokken voor het lijfsbehoud in de overgangsklasse. Onderlinge resultaten zijn daarbij waarschijnlijk alles bepalend, maar het sprokkelen van “bonuspunten” tegen de top vier kan ook van invloed zijn. Het was dus afgelopen zaterdag naar om te zien dat de Schapenkoppen wonnen in Middelburg tegen Swift ( duidelijk geval van matchfixing, drie bussen met Chinezen voor de Middelburgse sporthal, nou, dan weet je het wel..) en dat de Afrikaanse herten een puntje afsnoepten van HKC. Heeft Mark K. wel meegedaan ??

Nu even uit de helikopter stappen en afdalen naar microniveau. Zo noemde je vroeger trouwens de zaalcompetitie, het microseizoen. Tsja, vroeger.

Oh oh oh, wat was ons eerste dicht bij bonuspunten tegen GKV. Verloren met twee doelpunten verschil, maar tellen we alleen maar de helft van de gemiste opgelegde kansen ( strafworpen, doorlopers, vrije ballen..) op bij de vijfentwintig treffers die wel gemaakt werden dan win je gewoon. Helaas, niet dus.

Veel druk komt er te staan op de komende (uit) wedstrijd tegen een beroemde korfbalnaam, Rust Roest. Da’s pas in het nieuwe jaar, maar goed, noteer nu alvast deze wedstrijd met een rode pen in de nieuwe 2018 agenda: 6 januari, 17.15 uur, Rust-vast-Geroest – KCR. Daar maar eens de sporthal overnemen lijkt mij.

Wat valt er verder te melden ?

Natuurlijk viel de prachtige nieuwe frisbee-verkoop tafel/bar  op waarover de Kabaal Club sinds kort beschikt. Met dank aan timmerbedrijf Molenaar, dat voor een vriendenprijsje dit meubel in elkaar wist te timmeren. Nog lang niet klaar overigens, er komen nog speakers in, een rookinstallatie en lichteffecten. Ook een uit het inwendige van de bar verschijnende danseres ( tsja, bij korfbal kan dat maar één soort danseres zijn  – manddanseres is overigens een fout antwoord op deze vraag) wordt overwogen, maar daarover is de Kabaal Club nog in gesprek met ons bestuur.

Op het nieuwe meubel viel van alles te bewonderen- een heuse Noorse Kerstboom, echte KCR-kerstmutsen (in het rood, in het blauw, met of zonder bling-bling) en te proeven oliebollen. Daarbij kunnen we melden dat op woensdag een lijst met namen op de site zal verschijnen van mensen die nog geen oliebollen besteld hebben. Nu beschikt de Kabaal Club ook over een overzicht van mensen die nooit een frisbee kopen en wat blijkt ? U raadt het al……

Terug naar het eerste. Kelly viel al vroeg uit met een ogenschijnlijk nare blessure (sterkte Kelly), Jesse maakte opnieuw een sterke invalbeurt mee en de gehele ploeg knokte voor wat het waard was. Ook toen tien minuten voor tijd een gat van vier doelpunten werd geslagen door de ploeg uit Gorinchem weigerde het eerste om te capituleren. Karin en Anita brachten de marge terug tot twee verschil, GKV leek te wankelen. Jammer genoeg leverden de laatste drie minuten geen goede aanvallen meer op, en dat was jammer.

Niet getreurd, alles in eigen hand en tegen alle toppers heel lang kunnen meekorfballen.

Wel, dat was het voor het jaar 2017. De Kabaal Club wil iedereen bedanken die trouw de frisbees heeft gekocht en ook op andere manieren de supportersvereniging heeft ondersteund.

We wensen iedereen een goed, gelukkig maar bovenal heel gezond 2018 toe.

Groet,

Kabaal Club Ridderkerk,