Sfeerimpressie KCR – GKV/Enomics

17 september 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Nee, we beginnen niet met een zucht. We beginnen met het vermelden van een schitterende overwinning van het tweede, dat een heroïsch duel uitvocht met GKV-2 en in de dying seconds de beide punten uit het vuur wist te slepen. Daarbij liepen de gemoederen binnen, maar ook buiten de lijnen soms hoog op. Prachtig, al die sportemoties. Het tweede staat inmiddels trots aan kop.Goed was het verder om te horen dat de A-1 het eerst punt behaalde, uit nog wel bij Die Haghe, toch een gerenommeerde korfbalnaam.

Dan: het eerste. Tsja, de eerstelingen moeten, zo lijkt het, de hele gifbeker leegdrinken. Waar vorige week de eerste treffer pas viel bij een achterstand van 4-0, werd afgelopen zaterdag het eerste doelpunt pas genoteerd bij een achterstand van 7-0. ( De gifbreker brengt ons direct bij de huiskamervraag van deze week. Welke Griekse wijsgeer werd gedwongen de gifbeker leeg te drinken ? De filosoof waar het omgaat dreef de gevestigde orde tot wanhoop door het voortdurend stellen van kritische vragen en maakte zich daardoor bepaald niet populair… ). Terug naar het eerste. Na de eerste treffer voor de thuisploeg werd het gat alleen maar groter totdat de eindstand van 10-25 werd bereikt. Hoe nu verder zal menigeen denken…. Keihard trainen deze week om de teleurstelling van je af te spoelen, eenheid bewaren en geen paniek. Voorbeelden genoeg van sportploegen die een moeilijke start meemaakten en toch nog het seizoen tot een goed eind wisten te brengen. Denk aan Vriendenschaar twee seizoenen geleden, puntloos de zaal in en toch handhaven op het veld door een prima tweede seizoenshelft. Maar zover is het nog lang niet. Met de potentie van onze huidige selectie gaan de punten echt wel komen. Zo konden we zaterdag zien dat één van onze supertalenten, Jesse, volgens mij 17 lentes jong, veel speelminuten kreeg en meedraaide alsof hij al jaren in het eerste speelt. Dat belooft nog wat. Verder is massale en luidruchtige steun voor ons vlaggenschip belangrijker dan ooit. Hierbij moet het van ons hart dat het zaterdag vaak veel te stil was langs de lijn… En mooi om te zien dat het team onder leiding van Glenn ondanks de enorme kater toch het publiek kwam bedanken. Goed zo mensen, zo doe je dat !

Wat viel verder op tijdens deze zaterdag ? De acties voor ons nieuwe complex dreigen uit de hand te lopen. Zo tel ik in ons huishouden 48 flessen KCR wijn, 102 stroopwafels en 24 loten voor de grote clubacties. Klaar hangen verder 18 te strijken overhemden. Voeg daar aan toe 25 frisbees per thuiswedstrijd en u begrijpt dat een half maandsalaris verdwijnt in de kas van onze zeer opgewekte penningmeester. Ja, dat begrijpen we. Ook de naam van de sporthal snappen we nu beter, De Wissel. Ja, een zware wissel trekken op onze financiële situatie, dat zal bedoeld worden, haha.

De mooiste korfbalactie van de afgelopen speelronde viel niet te bewonder tijdens de wedstrijd van het eerste of tweede, en ook niet op veld 1. Het was op veld 2, een beetje in de luwte van de “grote” wedstrijden, tijdens een wedstrijd van onze bikkels van het zevende. Lisa maakte een passeerbeweging waardoor alle acht de tegenstanders op het verkeerde been stonden en rondde vervolgens op topsnelheid haar doorloopbal af op een manier waarop Mady Tims zelfs in haar beste jaren jaloers zou zijn geweest.

De mooiste acrobatische actie was wel te zien op veld 1. De scheids van het eerste struikelde over de achterlijn, kwam in een achterwaartse koprol terecht waarvoor Epke Zonderland zich niet zou schamen waarbij onze leidsman ook nog eens wist te fluiten voor een uitbal. Dat zie je alleen bij korfbal.

Op naar Kampen nu. Kampen, daar weten we niet veel over te melden. Oude Hanzestad aan de IJssel, een stad die net als Leiden een beleg meemaakte in de Tachtig Jarige Oorlog, maar daar houdt het wel mee op.

Waarschijnlijk rijdt er een bus, houdt onze website scherp in de gaten.

Supportersvereniging KCR.