Sfeerimpressie KCR – KVZ: het spook blijft nog even….

5 februari 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Tsja, hoe gaan we nu eens beginnen aan deze impressie ? Eerst complimenten voor onze tweedelingen, weer gewonnen en dik op weg naar de hoofdklasse.
Wat? HOOFDKLASSE!!!

Twee doelstellingen hadden we bedacht voor de wedstrijd tegen Korfbalduwtrekensmijtwerk Vereniging Zutphen: meer dan 200 frisbees verkopen (dat leek een lastige opgave) en het degradatiespookje uit de Fakkel verjagen (dat was wel te doen zo dachten we). Het pakte anders uit.

De frisbeeverkoop begon ietwat aarzelend, het laatste halfuur echter maakte alles goed. Maar liefst tweehonderdendrie frisbees verkocht, waarvoor dank. Ook Almar R. meldde zich aan onze tafel, was een mooi moment. Een gewaardeerd en alom gerespecteerd voormalig toptrainer (hij wil niet dat zijn naam vermeld wordt, daar hebben we begrip voor) probeerde het frisbeecircus te omzeilen met de opmerking: jullie hebben zeker niet terug van € 50,-? Natuurlijk wel Koos, we zijn op alles voorbereid. Kocht vervolgens wel vijftien frisbees, da’s mooi. Dan de andere doelstelling… De voortekenen waren ronduit ongunstig. Allereerst: kapotte geluidsinstallatie. Martijn G. wist met kunst en vliegwerk toch nog iets te regelen, waarvoor hulde.

Vervolgens dit: na het voorstellen van beide ploegen was het de bedoeling dat twee nieuwe spandoeken onthuld zouden worden. De technische afdeling van de Kabaalclub was al om half zeven (echt waar, 06.30 uur) aanwezig om het systeem uit te testen, een systeem waarmee met twee simpele touwtjes de spandoeken naar beneden zouden komen rollen. Na 23 geslaagde testonthullingen zat dat wel goed, zo leek het. Niet dus. Alleen onze supercoach Glenn wist zijn kant van het spandoek in beweging te krijgen, de andere drie touwtjes weigerden medewerking te verlenen.

Eigenlijk hadden we toen het licht uit moeten doen… KVZ bleek vervolgens over een heel lastig te bespelen ploeg te beschikken, waarbij het fysieke geweld niet geschuwd werd. De eerste helft was net tekort om met een gelijke stand de rust in te gaan (dat had misschien gescheeld), bij een achterstand van 14-17 rolde in de tweede helft een doorloper voor 15-17 net ernaast en was het daarna gelijk 14-18. Einde verhaal.

Naar, naar, naar  Nu even een dagje chagrijnig zijn, deze wedstrijd gauw vergeten, keihard trainen en er zaterdag gewoon weer staan tegen Twaalf. Als wij winnen van De Meeuwen en De Meeuwen wint van Twaalf dan…. A fin, vul maar in.Wordt nog een zenuwslopend einde van de competitie zo verwachten wij.

Tot zaterdag,
Supportersvereniging KCR.