Sfeerimpressie KCR – ONDO

30 oktober 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Tsja….heel graag zouden we hier geschreven hebben dat onze eerstelingen na een zinderende wedstrijd koploper ONDO het eerste verlies van dit seizoen hadden toegebracht (29-28) en dat zo de spanning in de competitie weer helemaal terug was gekeerd. Maar helaas, ONDO ging er met de winst vandoor waarbij het gat met ons eerste nu is opgelopen tot vijf punten. Dat komt niet meer goed zou je denken. Maar ja, dat zien we in het voorjaar wel weer.

Niet vaak hebben we het over de scheidsrechter van dienst. Nu wel. Volgens velen met een KCR-hart was deze jonge scheidsrechter wellicht nog niet toe aan een wedstrijd op dit niveau. Dat er tijdens de wedstrijd dan dingen (binnen het toelaatbare) geroepen worden, dat kan en daar maken wij onszelf ook schuldig aan. Maar na het laatste fluitsignaal moet het klaar zijn, dan tonen we respect en gaan we op een KCR-waardige manier met elkaar om. Maar genoeg hierover.

Een te lange fase zonder doelpunten in de eindfase van de eerste helft en het begin van de tweede helft brak het eerste op. Bij 10 -15 dreigde zelfs even een afstraffing, maar de thuisploeg toonde gelukkig veel veerkracht. Het talrijke publiek ging er eens lekker achter staan en het eerste knokte zich tweemaal terug tot een achterstand van twee doelpunten. Verder liet Op Naar De Overwinning het helaas niet komen.

De teleurstelling deze week verwerken en dan op naar de zaalcompetitie. Aan het begin van dit seizoen schreven we al dat de Kabaalclub twee doelstelling had voor dit seizoen: kampioen worden op het veld (wel, dat wordt lastig…..) en handhaven in de zaal. Dat laatste moet dan maar gaan gebeuren. We gaan het zien. Duidelijk is wel dat dit geen eenvoudige klus gaat worden – massale steun vanuit de vereniging is dan ook gewenst en zelfs onmisbaar. Daarbij zijn in de fonkelnieuwe sporthal alle randvoorwaarden aanwezig om te komen tot spetterende korfbalvoorstellingen.

We hopen voor de eerste thuiswedstrijd toestemming van de gemeente te krijgen voor het gebruik van ons confetti- en rookkanon, een ambtelijke werkgroep buigt zich inmiddels al twee weken over ons verzoek daartoe.

Wat valt er verder te vermelden over de laatste speelronde op het veld in kalenderjaar 2018 ? De derde helft wordt met de week gezelliger en drukker bezocht. Dat belooft wat voor het zaalseizoen. We zien de penningmeester dan ook zeer geregeld met een voldane blik de overvolle bar bekijken, prima zaak zo lijkt ons.

Vanaf zaterdag begint het oefenprogramma in “de Wissel”, eind november begint de competitie.

We hebben er zin in.

Kabaal Club Ridderkerk,