Sfeerimpressie KCR – Oranje-Wit.

12 februari 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Twee weken geleden schreven we dat onze eerstelingen drie “do-or-die” wedstrijden op zich af zagen komen, drie thuis wedstrijden tegen respectievelijk Antilopen, Oranje-Wit en Rust Roest. De eerste van de drie is inmiddels “done”, de tweede, tegen Oranje-Wit afgelopen zaterdag helaas niet. “Died” dus. De korfbaldeskundige uit de Kabaalclub had het al voorspeld, Oranje-Wit is bezig met een sterke terugkomst na een slecht begin van de competitie. Naast het sterke spel van de gasten had ons eerste gedurende lange perioden te maken met een totaal gebrek aan scorend vermogen. Zo zagen we een 6-4 voorsprong verdampen in een 6 – 11 achterstand, ook zagen we een achterstand van 12-16 oplopen tot maar liefst 12 -22…… Drama dus. Het slot van de competitie kan dus gruwelijk spannend worden. Antilopen was zo vriendelijk te verliezen van Rust Roest, maar dit betekent in onze beleving niet dat het voor KCR een gelopen koers is. We stellen voor: zaterdag minimaal één bonuspunt behalen bij GKV ( de ploeg uit Gorinchem verloor afgelopen zaterdag dik tegen Swift, speelde daarvoor twee keer gelijk en is dus zeker niet in topvorm) en de laatste thuiswedstrijd winnen tegen Rust Roest. Tsja, op papier is dit zo gebeurd, maar het team van Glenn zal echt nog aan de bak moeten.

Wat valt verder te melden over afgelopen zaterdag ?

Na de uitwedstrijd tegen Oranje-Wit was de verontwaardiging bij sommige KCR-supporters die deze wedstrijd bezochten groot: drie (3 !) euro entree in Dordrecht. Welnu, we kunnen deze KCR-supporters geruststellen. De Kabaalclub heeft hard teruggeslagen en alle Oranje-Wit mensen afgelopen zaterdag vijf euries laten betalen. Verrassend genoeg ging dit zonder slag of stoot, heel apart. Dit financieel voordeeltje zorgt ervoor dat we onze nieuwe accommodatie met 50 vierkante meter kunnen vergroten, da’s mooi. Deze uitbreiding gaan we noemen : de Oranje-Wit hoek, geinig.

De kangoeroes deden het met het oplopen voortreffelijk. Daarbij gaven sommige Kangoeroes aan het frisbee-spektakel een geheel eigen invulling: frisbees niet naar de paal gooien, maar deze gewoon er netjes naast leggen. Inmiddels zijn er twaalf woedende reacties bij de Kabaalclub binnengekomen van mensen die daardoor buiten de prijzen vielen. Tijdens de thuiswedstrijd tegen Rust Roest zal de rijdende rechter een uitspraak doen over deze netelige kwestie. De kans dat de ouders van de bewuste kangoeroe aansprakelijk gesteld gaan worden voor de geleden schade van alle verliezende frisbee kopers is daarbij niet uit te sluiten.

Opvallend: KCR-3 behaalde twee zeer nuttige punten tegen het hoog geklasseerde Rust-Roest. Verder veegde de A-1 in een turbulente wedstrijd Vitesse van de vloer.

Wel, nog twee rondes te gaan in deze zaalcompetitie, het zal voor een aantal teams nog heel spannend worden. Wel leuk natuurlijk !