Sfeerimpressie laatste loodjes

13 juni 2023 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

“Een seizoen om snel te vergeten”, zo verzuchtte onlangs een betrokken KCR-lid. Tsja, hoe anders was de situatie en de stemming een jaar geleden. Het eerste had in een waar korfbalgevecht tegen Telstar de laatste uitwedstrijd van het seizoen gewonnen. Met alleen nog de thuiswedstrijd tegen het al gedegradeerde VIKO voor de boeg kon het kampioenschap onze eerstelingen niet meer ontglippen. En zo geschiedde. C-1 kampioen, B-1 promoveerde zowel in de zaal als op het veld naar de hoofdklasse, daarnaast talloze andere kampioenschappen.

Nu staan de zaken er heel anders voor. Na het verspelen van het kampioenschap in de zaal heeft het eerste geen wedstrijd meer gewonnen, en dat is pijnlijk. Afgelopen zaterdag degradeerden de C-1 en B-1. Daarbij zullen we het volgend seizoen starten met een vrijwel geheel vernieuwd eerste. En ja, ook wij hebben onze mening over stoppende en/of vertrekkende spelers, maar dit is niet de plek om deze mening te ventileren.

Maar net zoals een mindere wedstrijd hoort een minder seizoen erbij, zie de regio 020 (erg hoor). Bovendien: laten we de mooie momenten niet vergeten. De promotiewedstrijd van de C-1 in de zaal, het NK van dezelfde ploeg met dat onvergetelijke filmpje van de gemiste strafworp van KVS, het NK van de D,C en B-ploegen in onze eigen hal en toch ook de verloren kampioenswedstrijd van het eerste tegen Vitesse – stuk voor stuk prachtige sportmomenten. Het is nu zaak om vooral vooruit te kijken. Onze nieuwe trainer, Steven de Graaf, liet ons weten ondanks het wegvallen van flink wat selectiespelers zeer gemotiveerd aan zijn nieuwe klus te gaan beginnen – en dat is mooi.

Zaterdag neemt een aantal oudgedienden afscheid. We denken daarbij  o.a. aan Stephan, Remon en Mark, drie mannen die lange tijd toch het gezicht van het eerste waren en waarmee we heel veel mooie momenten hebben meegemaakt. Laten we er met z’n allen voor zorgen dat vooral zij – maar ook andere afzwaaiende spelers (en niet te vergeten onze interim coach Wim Diepenhorst) het afscheid krijgen dat ze verdienen.

Kortom, we maken er zaterdag een mooie dag van op een hopelijk zeer druk KCR-complex.

Kabaalclub Ridderkerk,