Sfeerimpressie Meervogels-KCR/Swift- KCR.

22 maart 2022 | Kabaal Club Ridderkerk, Nieuws

Pff het rondje Ridderkerk-Zoetermeer-Den Haag-Middelburg-Ridderkerk was niet bepaald een rondje waar we vrolijk van zijn geworden.

Allereerst Meervogels uit. Keurig netjes op tijd verschenen wij in Zoetermeer bij sporthal De Meerkoet, Zeearendlaan 22, Zoetermeer. Nee nee, meldde de dienstdoende ambtenaar, hier wordt vanavond niet gekorfbald. We zijn bezig met de inrichting van een stemlocatie. Echt waar, twee dagen van te voren beginnen om een tafel, een stembus en drie stemhokjes klaar te zetten. O ja, en een zak potloden. Tsja.

Waar moesten we dan wel zijn ? Topsportlocatie Den Haag, Zuiderparkcampus. Diverse snelheidsovertredingen en het negeren van enkele rode stoplichten zorgden ervoor dat we net op tijd arriveerden in de Hofstad. Voor de mensen die daar nog nooit zijn geweest: deze Topsportlocatie is een enorm complex met vele zalen voor allerlei sporten, zoals beachvolleybal, tennis, alle vechtsporten die er bestaan en zelfs fierljeppen –  deze zaal heeft een verhoogd dak. Maar dus ook korfbal. Wij mochten ons melden in breedtesportzaal B. Dus geen topsportzaal en dan ook nog eens zaal B. Trouwens, een oude bekende, niemand minder dan Glenn de Vries, oud-coach van het eerste, mocht met zijn huidige team spelen in hal A. Maar dit terzijde. In hal B was er ruimte voor 200 man schatten we in. We vonden na enige speurwerk wel 20 supporters van de thuisploeg en 15 mensen van KCR. Het thuispubliek had een soort zwijgplicht opgelegd gekregen, we hebben hen in ieder geval niet gehoord. En helaas had het KCR-deel van het publiek niet zoveel reden om luidruchtig te zijn.

Geen sfeer dus en een dikke nederlaag. Pikant detail: Floris-Jan moest spelen in het bezwete shirt van Stephan, gedoe met rugnummers lag ten grondslag aan deze vreemde shirtjeswissel. Getver, dachten wij.

De week daarop naar het schilderachtige Middelburg. We besloten er een weekendje Zeeland van te maken. De zon scheen, de terrassen op de Markt waren goed gevuld en gezellig, het Zeeuwse bier smaakte goed en de oesters waren voortreffelijk. Vakantiegevoel dus. Maar een slecht voorteken diende zich aan: Vriendenschaar speelt gelijk tegen Meervogels. Echt onmogelijk dit. We zijn dan ook bezig met een diepgaand onderzoek naar deze wedstrijd. Verder hebben wij ook onze eigen mening over het niet doorgaan van de wedstrijd Vriendenschaar-Swift, een week eerder. Teveel Covid-besmetting bij Vriendenschaar als gevolg van…..een carnavalsfeest, jawel. Carnaval, slechte folklore die thuishoort in de voormalige Generaliteitslanden. En daar moet het blijven. Dus wij vinden, eigen schuld, dikke bult. Twee punten in mindering, hatsaflats. Wij hebben de KNKV inmiddels op de hoogte gesteld van dit voorstel, vreemd genoeg nog geen reactie gehad. Terug naar Middelburg, op naar sporthal De Sprong. Daar was in tegenstelling tot de Topsportlocatie Den Haag wel sfeer. Een geinig team van de week, prachtige spandoeken en een heuse volgspot bij het oplopen der ploegen. Bepaald geen Zeeuwse zunigheid dus. Ook over deze wedstrijd kunnen we kort zijn, weer een vrij kansloze nederlaag. Wel herstel in de tweede helft na een nare eerste helft en Sabine die er zes in knalt. Verder bracht het sportweekend louter teleurstellingen. De Trots van Zuid liet volkomen onnodig 020 ontsnappen, waarbij de scheids van dienst totaal niet opgewassen bleek tegen het intrieste gedrag van de meest vervelende voetballers van het westelijk halfrond. Wat een zielige mannetjes. Zullen eindigen bij FC Antwerp verwachten we. Verder twee ontplofte Red Bull raceauto’s, drama dus.

Conclusie: zaterdag een onvervalste do-or-die wedstrijd, de dood of de gladiolen. Niet in de vertrouwde Wissel, maar in de inmiddels niet meer zo vertrouwde Fakkel. De Kabaalclub staat voor een aardige logistieke uitdaging om geluidsinstallatie, spandoeken, trommels en frisbees in de Fakkel te krijgen. Er wordt hard aan gewerkt Echt onmisbaar voor onze eerstelingen zijn echter volgepakte en zeer luidruchtige tribunes. We horen thuis in de overgangsklasse en daar moeten als vereniging met z’n allen voor gaan.

Komen dus!

Supportersvereniging KCR.