Sfeerimpressie NK

17 april 2023 | Nieuws

Wat was dit geweldig! We hebben de laatste jaren prachtige momenten in onze zaal meegemaakt met KCR-ploegen. Maar het afgelopen NK krijgt bij ons een plekje in de top-3 van “Allerleukste Momenten in De Wissel”.
In de weken en dagen voorafgaand aan het evenement was er al veel voorpret, maar de dag zelf overtrof onze verwachtingen. Al om 08.30 uur meldden zich de eerste spelers en supporters voor de wedstrijd tussen Fortuna B-1 en KZ- B1.  Een uurtje later was onze hal omgetoverd tot een halve zaal rood-wit Fortuna en een halve zaal zwart-blauw-geel KZ.

Zoals te verwachten vlak voor het beginsignaal een explosie van shooters en confetti-kanonnen, maar onze “vloerploeg” was op alles voorbereid en veegde de boel snel schoon, waarbij de serpentineslierten aan de plafondbalken een verhaal op zich vormden. Beide supportersgroepen zorgden gedurende vrijwel de gehele wedstrijd voor een orkaan aan geluid, echt uniek. Dat zou trouwens heel de dag zo blijven. Fortuna bleek vooral over veel meer reboundkracht te bezitten en won vrij eenvoudig de wedstrijd.

Daarna even een logistiek probleempje: terwijl zo’n 150 Fortuna-supporters de tribune wilden verlaten zochten ruim 200 Nieuwerkerks juist een plek op dezelfde tribune. Gevolg was dat hele drommen mensen vast te kwamen zitten op de trap. Slechts het inzetten van de brandslang kon weer beweging in de mensenmassa krijgen. Nieuwerkerk slaagde er daarna in om onder enorme tijdsdruk een gigantisch spandoek op te hangen. Iets later dan gepland zat of stond iedereen op zijn plek. KZ D-1 – Nieuwerkerk D-1 kon beginnen. Wat moet dit voor deze heel jonge spelers een ervaring geweest zijn. KZ bleek het best met de spanning en ambiance om te kunnen gaan en won uiteindelijk de wedstrijd met ruim verschil. Een supertalent bij de dames van KZ trouwens.

Het rood/wit van Fortuna maakte plaats voor het rood/wit van TOP, het zwart/blauw van KZ werd het groen/geel van heel verrassend Groen-Geel.  Alhoewel de uitslag dit niet direct doet vermoeden was Groen-Geel veel sterker dan TOP zodat van een echte wedstrijd nooit sprake is geweest. Twee fantastische heren in dit team, zouden zo in onze A-1 kunnen meedraaien. En van alle supporters waren die op het Groen-Gele vak misschien toch de beste sfeermakers. Het opruimen van je eigen rommel is daarbij nog een aandachtspunt.

Nadat de laatste supporters waren vertrokken richting Wormer en Sassenheim kostte het slechts een uurtje om de restanten van het feestgedruis weg te poetsen – de vele handen zorgden inderdaad voor licht werk.

Dikke, dikke complimenten voor alle vrijwilligers van KCR die deze dag mogelijk hebben gemaakt: de horecaploeg die de enorme drukte in juiste banen wist te leiden, de mensen achter de wedstrijdtafel, de “vloerploeg” (inclusief de aspiranten die kwamen helpen) die hard moest werken tussen de wedstrijden door, onze onovertroffen DJ, de commissie “beheer accommodatie” en iedereen die we vergeten zijn.

Van alle ons bezoekende verenigingen hebben we inmiddels louter positieve reacties mogen ontvangen – en dat is mooi.

Kortom, KCR heeft zich van haar allerbeste zijde laten zien.

Kabaalclub Ridderkerk,