Sfeerimpressie ODIK – KCR

17 januari 2019 | Kabaal Club Ridderkerk

Dat er op de Veluwe met scherp wordt geschoten op herten, wilde zwijnen, een verdwaalde wolf en op Duitse toeristen is genoegzaam bekend. Maar dat in de Veluwehal ook bezoekende sportverenigingen worden afgeschoten, dat wisten tot het afgelopen weekend niet. Nu wel. Een verschrikkelijke nederlaag afgelopen zaterdag, één van de grootste uit de geschiedenis van KCR begrepen we. Snel vergeten en op naar de thuiswedstrijd tegen Op Volharding Volgt Overwinning – prachtige naam voor een vereniging, toch ? Volharden ( volgens Van Dale: tot het einde volhouden), daar zal het deze zaalcompetitie om gaan voor onze eerstelingen. Zaterdag kan een goede stap richting lijfsbehoud gezet worden door OVVO ( deze ploeg staat net als ons eerste op vier punten) aan het mes te rijgen.

Wat valt verder te vermelden ?

De chauffeur van de Ringelbergbus verwachtte na de dramatische nederlaag een zeer rustige terugreis met een terneergeslagen groep sporters. Niets was minder waar. Onder aanvoering van onze tweede team (opnieuw een knappe overwinning in een zinderende slotfase) werd de sfeer tijdens de terugreis flink aangezwengeld. Met beslagen ramen en een fikse voorraad lege blikken werd Ridderkerk gelukkig veilig bereikt.

Trouwens, als je Barneveld binnenrijdt zie je op de eerste rotonde drie meer dan levensgrote beelden van kippen, echt waar. Lachen. Eén van deze kippen hebben we meegenomen om voor De Wissel te plaatsen als ODIK op bezoek komt, maar dit mag absoluut niet bekend worden.

Zaterdag een vermeldenswaardige wedstrijd, dat kunnen we nu al vermelden zonder dat er een bal gegooid is. Onze aanvoerster Karin gaat haar tweehonderdste wedsstrijd spelen in het eerste, topschutter Mark staat op 799 doelpunten en gaat dus zeer waarschijnlijk de magische grens van 800 overschrijden. Wel nog even oefenen op strafworpen is ons advies (geintje Mark, maar ja, dat komt ervan als je leden van de Kabaalclub onheus bejegent..).

Wel, tot zover. We kijken echt uit naar zaterdag, mensenkinderen, wat is het lang geleden dat we een wedstrijd van ons eerste in De Wissel hadden. We rekenen erop dat ook OVVO, net als de vorige tegenstanders, met lege handen naar huis wordt gestuurd.

Komt allen !

Kabaal Club Ridderkerk,