Afgelopen zaterdag besloten onze eerstelingen het talrijk meegereisde publiek maar weer eens een bloedstollendezenuwslopendejebijtaljenagelservanafmigraineveroorzakende wedstrijd voor te schotelen. In een geweldige start van de tweede helft werd een achterstand van 10-7 omgebogen in een 10-13 voorsprong. ONDO ( wie weet uit zijn hoofd waar deze afkorting voor staat ?) weigerde te capituleren en kwam terug tot 13-13. Daarna werd de marge nooit groter dan één doelpunt verschil, soms in het voordeel van de thuisploeg, soms in het voordeel van KCR. Twee minuten voor tijd, stand 19-19. Strafworp KCR…….mis. Aanval ONDO…geen doelpunt. Laatste minuut: vrije bal KCR, onze Buzz Beater pakte zijn verantwoording en schoot de winnende goal binnen. Pffff, wat een ontknoping.

De wedstrijd begon met een tactische meesterzet van onze topcoach Glenn. Hij liet ons eerste uitkomen in de inschietshirtjes. Paniek op de bank van ONDO (om even terug te komen op de vraag hierboven, de afkorting ONDO staat voor:” Op Naar De Overwinning”). “We spelen vandaag toch tegen KCR?? Maar die spelen in blauw-rood. Wie zijn dit dan ?”. Het duurde zo’n 15 minuten voordat de thuisploeg orde op zaken had, in deze fase was KCR de bovenliggende partij zonder dat overigens een echt gat geslagen kon worden. Vervolgens nam ONDO tot aan de rust het initiatief over. Enfin, de afloop is bekend, eind goed, al goed.

Wat viel verder op ? Onze nieuwe KCR-beachvlaggen natuurlijk. Marcel M. heeft voor deze vlaggen een ingenieus systeem bedacht, waardoor ze moeiteloos in een grondplaat geplaatst kunnen worden. Hier en daar nog wel wat verbeterpuntjes, maar geen enkele vereniging beschikt op dit moment over dergelijke vlaggen.

Op 20 mei speelt ons eerste team haar laatste wedstrijd thuis. Dat kan lettende op de huidige stand ook gelijk de kampioenswedstrijd worden. Vandaag bleek echter dat dit soort voorspellingen niet altijd uitkomen. Maar toch: we maken hiervan een speciale dag, met een artiest, Grieks eten verzorgd door een Griekse topkok ( wie dit is houden we geheim maar deze kok heeft twee korfballende kinderen bij KCR) en nog veel meer. O ja, het parachutespringen natuurlijk. Noteer dus deze datum met rood in de agenda. Of rood en blauw, ook goed.

Tot slot: Hetty Iliadis won met afstand de prijs die stond op de beantwoording van de huiskamervragen die werden gesteld in de sfeer impressie “een weekend zonder korfbal”: Gerry and the Pacemakers zongen als eerste het prachtige nummer You’”ll never walk alone ( ligt gevoelig op dit moment), een “lark” is een leeuwerik (voor de jongere lezers, dit is een zangvogel) en de rivier die werd bedoeld is de Mersey (opnieuw voor de jongere lezers, da’s een rivier die stroomt door Liverpool, en ook over deze rivier maakten Gerry & pacemakers een prachtig nummer: Ferry across The Mersey).

Wel, om de cirkel rond te maken: de Trots van Zuid besloot vandaag om de ontknoping van de competitie ook bloedstollendzenuwslopendjebijtaljenagelservanafmigraineveroorzakend te maken. Komt goed.