Sfeerimpressie Pernix – KCR

11 september 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Zucht…… We hadden echt veel zin in het uitstapje Leiden. Geboortestad van Rembrandt, de stad van ontelbare goed verborgen hofjes, de stad die met leeuwenmoed niet één, maar wel twee Spaanse belegeringen doorstond (waarmee we direct beland zijn bij de huiskamervraag uit het vorige verslag – waarom is het jammer dat we niet op 3 oktober in Leiden spelen ? Dan wordt het Ontzet van Leiden gevierd met haring, witbrood en 10.000 liter bier. Winnaar van de huiskamervraag was overigens onze eigen Buzz Beater Remon de Vos, die daarmee de felbegeerd gratis frisbee won. Die gaat hij lijkt ons overigens niet zelf het veld opgooien, waarmee we een leuk bruggetje hebben naar de wedstrijd tegen Pernix- zie hieronder). In dit Leiden liep het eerste tegen een afschuwelijke nederlaag op.

De voortekens waren slecht. Remon liep op de training een nare armblessure op, Panagos raakte zoals bekend vorige week geblesseerd. Voeg daar aan toe het gegeven dat twee dames aan het eind van het vorig seizoen stopten en dat twee andere dames zaterdag afwezig waren plus het feit dat onze eerstelingen op een hoger niveau acteren dan vorig seizoen – tsja, dan is te verwachten dat je het moeilijk krijgt, hoe goed de nieuwkomers zich ook presenteerden.

De thuisploeg startte overweldigend, KCR moet zich even in het midden van orkaan Irma hebben gevoeld. In no time stond de score van 4 – 0 op het bord. Daarna liepen onze eerstelingen alleen nog maar achter de feiten aan. Daarbij werd de thuisploeg extra opgejut door een klein, maar heel luidruchtig plukje supporters die er geen moeite mee hadden een mindere KCR actie met hoongelach te begroeten en een simpele actie van de thuisploeg te overladen met overdreven applaus. Hadden wij maar zo’n clubje diehards…

Dik verloren dus. Wel was het goed te zien dat juist in zo’n moeilijke wedstrijd John al zijn routine en strijdlust aanwendde om er toch nog het beste van te maken en dat Mark bewees terug te zijn op zijn oude niveau.

Wat valt verder te vermelden ? Het veld van Pernix was onvindbaar. Talloze navigatiesystemen liepen stuk op het Jan Vervoornpad, ook Google Maps moest capituleren. Heel apart. Als de Pernixploeg bij ons komt gaan we alle verkeersborden in de regio 180 graden draaien, dat zal ze leren.

Waren er dan helemaal geen sportieve hoogtepunten dit weekend ? Gelukkig wel, het tweede won opnieuw en de Trots van Zuid veegde Heracles aan de kant op het eigen nare nepgras. Teletekstpagina 819 ziet er vertrouwd uit, temeer daar  onze vrienden van Hearrenfean korte metten maakten met de Gloeilampen, heerlijk.

Zaterdag een heus degradatieduel, ook al zitten we nog vroeg in het seizoen. Het eveneens puntloze GKV komt langs, het zou heerlijk zijn als de punten in Ridderkerk blijven. Veel luidruchtige supporters zijn gewenst !

Supportersvereniging KCR.