Sfeerimpressie Rust Roest/HKV-Ons Eibernest.

11 januari 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

” ’t Kan verkeeren”, zo verzuchtte ooit een beroemd Nederlands dichter en kluchtschrijver (direct maar de huiskamervraag: wie was deze dichter/kluchtschrijver? – eerst ingezonden juiste antwoord is goed voor een gratis frisbee aanstaande zaterdag). Dat de beste man gelijk had met zijn opmerking bleek uit de laatste twee wedstrijden van ons eerste. Waar zaterdag de paar lichtjes die nog brandden in de Lichtstad vakkundig uit werden geblazen -Rust Roest werd compleet zoek gespeeld en moest diep in het stof bijten met een 18-32 nederlaag – daar waren de rollen in het bekerduel tegen HKV/Ons Eibernets afgelopen dinsdag totaal omgedraaid. Het eerste kon geen potten breken. Niet alleen werden er teveel onnodige fouten gemaakt, ook het feit dat zeker in de tweede helft de bezoekers boven zichzelf uitstegen (in de competitie is HKV/Eibernest zeker geen hoogvlieger) zorgde ervoor dat een vrijwel identieke eindstand werd bereikt als afgelopen zaterdag (20 -33). Tsja…..

Maar goed, de twee competitiepunten afgelopen zaterdag waren natuurlijk veel belangrijker dan de bekernederlaag. Daarbij hebben we de beker zelf een uur lang nadrukkelijk in beeld gehad tijdens de wedstrijd – een protserig ding dat volledig uit de toon gaat vallen in onze nieuwe accommodatie, dus maar goed dat we deze blikken beker niet gaan winnen. Over de nieuwe accommodatie gesproken: de bouwput ligt er prima bij zo constateerden we afgelopen zondag (we komen echt gezellig dicht bij onze nieuwe buren te zitten), maar dit terzijde.

Wat valt er nog meer te vermelden over de eerste speelronde van het nieuwe jaar ? De A-1 behaalde een zeer belangrijke en knappe overwinning op Vriendenschaar, de B-1 bedwong in het verre Arnemuiden TOP (niet zomaar de eerste beste) en last but not least, de jonge honden van het zevende bedwongen na een schitterende tweede helft oud-Maassluis 1. Komt door de Happy Socks, zeker weten. Nooit van gehoord ?? Bezoek dan snel deze grappige site haha.

Zaterdag het hoog geklasseerde Swift op bezoek. Met de zelfde scherpte en focus van afgelopen zaterdag kan het de Zeeuwen flink lastig gemaakt worden. En laten we niet vergeten, het gat is slechts vier punten, dat kunnen er dus zomaar twee worden.

Tot slot: de blessures blijven dit seizoen maar komen. Nu is het onze Griekse international Panagos die met een gebroken middenhandsbeentje rondwandelt. Wel zaterdag gewoon de wedstrijd uitgespeeld na een korte behandeling – wie durft nog te zeggen dat Grieken kleinzerig zijn ?! Niemand natuurlijk, helden zijn het, Herakles, Achilles, Odysseus, Dimitros, Panagos, en ga zo maar door.