Sfeerimpressie zaterdag 13 januari: Swift thuis.

16 januari 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Een tijd geleden alweer schreven we dat er in de poule van het eerste duidelijk sprake is van een tweedeling: vier ploegen strijden om het kampioenschap, vier ploegen, waaronder ons eerste, gaan bepalen wie zich gaan handhaven. Gezien in dat licht moest er gewonnen worden van Rust Roestig uit (is gebeurd) en mag je verliezen van Swift thuis ( is helaas ook gebeurd ). Het feit dat drie basisspelers geblesseerd moesten toekijken was daarbij zeker niet in het voordeel van de thuisploeg. Daarbij leert een blik op de ranglijst dat de ploeg van Glenn nog altijd drie teams onder zich heeft staan – wat dat betreft dus niks aan de hand. Tot zover de zakelijke benadering van de laatste twee wedstrijden van het eerste.

De manier echter waarop het eerste werd afgeschoten door Swift was niet prettig om mee te maken – voor de mensen in en langs het veld zal dit nog veel moeilijker zijn geweest. Zaak is het nu om de gelederen gesloten te houden en straks scherp te zijn op het moment dat het erop aan gaat komen – en daarmee bedoelen we de laatste drie thuiswedstrijden. Daarbij hoorden we de ervaren trainer van Nexus zaterdag opmerken dat er in elke competitie altijd wel een verrassende uitslag valt te noteren. Waarom gaat dit niet gebeuren in de komende op papier lastige uitwedstrijden tegen SDO of HKC ? Kan zomaar.

Wat valt er verder op te merken over de afgelopen zaterdag ?

Natuurlijk de fantastische overwinning van ons tweede op TOP/Arnemuiden (van die klok, weet u wel ?). Daarmee bewezen onze tweedelingen zichzelf een geweldige dienst, want twee ploegen blijven binnen handbereik. De Kabaalclub kan dus melden dat we uitgaan van handhaving van het eerste én het tweede. Als dat lukt gaat het smaken als een kampioenschap, let maar op.

De A-1 wist het in een hectische slotfase net niet te redden tegen eveneens TOP/Arnemuiden, en dat was jammer. Kansen op de verdiende gelijkmaker waren er in de slotfase genoeg, maar het mocht niet zo zijn.

Dan de randzaken. De Man zonder Pas, die de laatste tijd wat reputatieschade heeft opgelopen maakte dat in één klap goed door maar liefst 25 ( vijfentwintig !!) frisbees te kopen. Slechts een gebrekkige motoriek zorgde ervoor dat dit nu weer gerespecteerde KCR-lid niet in de prijzen viel.

De huiskamer vraag uit ons vorige verslag ( welke Nederlandse dichter/kluchtschrijver had als lijfspreuk: “Het kan verkeren?”) werd in de wacht gesleept door onze lokale BN-er en theaterpersoonlijkheid Martijn G. Knap gedaan Martijn.

Verder viel op dat een complete bekende KCR-familie ( we vinden het niet gepast om hier namen te noemen dus laten we deze familie maar even Spreeuwenburg noemen – dit is een nadenkertje…) geen enkele frisbee kocht, jammer.

Zaterdag SDO uit. Deze vereniging heeft ons laten weten dat er rondom de wedstrijd SDO-KCR allerlei acties georganiseerd worden voor een goed doel – een Roparunteam in dit geval. We herinneren ons SDO als een leuke ploeg met geweldige supporters (Fort Oranje) dus we gaan er vanuit dat de sfeer in Kamerik geweldig zal zijn. Het regelen van een bus bleek niet mogelijk, toch hopen we dat veel mensen de weg naar Kamerik weten te vinden.

Wel, tot zover.
Supportersvereniging KCR.