Sfeerverslag BEP – KCR.

2 april 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Hè hè er wordt weer gekorfbald, werd tijd. Zaterdag bleek daarbij weer eens dat een uitwedstrijd winnen vaak nog leuker is dan thuis winnen. We mochten dat zelfs twee keer meemaken. Daarover straks meer.

Eerst aandacht voor ons eigen KCR. Onze eerstelingen bleken ondanks de verliespartij tegen Rust Roest in de laatste zaalwedstrijd toch met een goed gevoel de tweede helft van de veldcompetitie in te zijn gegaan. In het verre Purmerend werd Beemster En Purmerend, ook wel bekend als BEP, gedecideerd aan de kant gezet. Tot 17-17 was er sprake van een gelijk opgaande strijd. Daarna liep ons vlaggenschip uit naar een, zo bleek later, beslissende voorsprong van 17-21. BEP krabbelde nog terug tot een marge van twee, maar verder kwam de thuisploeg niet. Eindstand: 21 – 25. Natuurlijk is dit een teamprestatie, maar de elf (11!) doelpunten van Remon kunnen we niet onvermeld laten. Bij deze.

Jammer dat naaste concurrent KVA ook de punten wist te pakken, maar goed, zonder de winst in Purmerend was het gaatje naar de voorlaatste plek erg groot geworden. Eén ding is zeker: het eerste zal niet alleen tegen de naaste concurrenten de punten moeten verzamelen, ook “bonuspunten” tegen de hoger geklasseerde ploegen bemachtigen zal noodzakelijk zijn voor lijfsbehoud in de overgangsklasse. Wel, de volgende uitwedstrijd tegen het als tweede geklasseerde GKV leent zich prima voor het stelen van deze bonuspunten. De afgelopen zaalwedstrijd in Gorinchem liet zien dat er wat dat betreft mogelijkheden zijn bij GKV, al zal deze ploeg erop gebrand zijn het verlies van de laatste wedstrijd tegen KCR recht te zetten

Onderweg naar huis telefoontje van de voorzitter van de KNKV: of de harde kern van de Kabaalclub de wissels kon komen bijhouden bij de league wedstrijd Fortuna – PKC. Voor deze sinds kort heel gewichtige taak was de bond bij ons uitgekomen op basis van de naam van onze nieuwe accommodatie. Kijk, dat noemen we pas echt een vooruitziende blik, je met de naam van een nieuwe accommodatie in de kijker spelen bij onze bond.

Natuurlijk konden we geen “nee” zeggen op deze uitnodiging, dus op naar Delft. Bij de thuiswedstrijden van PKC (daar komen we wel vaker) is de sfeer uitstekend, maar wat Fortuna aan entourage rondom deze wedstrijd uit de kast haalde was echt geweldig. Bij toeval kwamen we midden in de harde kern van de PKC-supporters te zitten ( de zgn. PKC-ultra’s), zelden zo gelachen tijdens een korfbalwedstrijd. En daar bleek voor de tweede keer deze dag dat uitwinnen soms nog mooier is dan thuis winnen. Dinsdag weer naar Papendrecht natuurlijk.

Verder heerlijke Paassportdagen. Trots van Zuid verpulverde Excelsior, prachtige wielrenmomenten in Vlaanderen en een toenemende marathonkoorts, heerlijk allemaal.

Supportersvereniging KCR.