Sfeerverslag bierbezoek Delft, bedrijventoernooi en andere fijne gebeurtenissen.

25 juni 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Het vrijgezellenfeestje een stukje verderop op het terras dreigt lichtelijk uit de hand te lopen. Eén van de feestgangers zit inmiddels bovenin een lantarenpaal, dat is op zich al knap, maar in zijn toestand al helemaal. Komt gelukkig weer heelhuids beneden. Daarna begint het hele gezelschap te brullen:” Schade Deutschland alles ist vorbei” – Zweden kwam op voorsprong tegen de Mannschaft. Aangezien wij ook niet de beroerdsten zijn zongen wij vrolijk mee met dit prachtige lied.

“Wij”, dat was een groep van 12 KCR-mannen die deelnamen aan het jaarlijkse bieruitstapje, zoals altijd voortreffelijk georganiseerd door Martijn G. Onze bestemming was dit maal de Delftse brouwerij “De Koperen Kat”, gelegen pal aan de Schie. We waren nog niet goed en wel gearriveerd of vier studenten (type Kakker) meldden zich bij onze groep. Of we ook voor de reünie kwamen. Onze theaterberoemdheid, altijd in voor een goede grap, liet weten dat dit het geval was. Waarop wij allemaal keurig een hand kregen van De Kakkers. Vervolgens lieten we weten dat we wel kwamen voor de reünie van een andere jaargang. Totale verwarring bij De Kakkers.

De Koperen Kat (mooie titel voor een Suske en Wiske boek trouwens) bleek een kleine, intieme brouwerij met jong en maar vooral heel vriendelijk personeel. Op een groot scherm was te volgen hoe de Belgen het arme Tunesië wegtikten. We lieten ons de verschillende biertjes intussen goed smaken. In de rust: de rondleiding. Nou ja, rondleiding. We konden gewoon op onze kruk blijven zitten terwijl een vriendelijke dame vanaf een verhoging uitleg gaf over de geschiedenis van de brouwerij en het bierbrouwproces. Johan B. bleek wat betreft dit onderwerp over veel parate kennis te beschikken en wist zomaar de acht functies van het ingrediënt hop te vermelden. Ook wist hij dat op 10 juli 1584 Balthasar Gerards op lafhartige wijze onze Vader des Vaderlands vermoordde aan het Prinsenhof te Delft, ik bedoel maar.

Daarna op naar het centrum van Delft. Volgende tussenstop: een etablissement met de uitdagende naam: de Bierfabriek. Hier deden we veel inspiratie op voor onze nieuwe accommodatie. Want wat bleek ? Alle tafels beschikten over een ingebouwde tap die door de klandizie zelf bedient moet worden. Een slim tellertje hield bij hoeveel liter werd geconsumeerd. Dit systeem heeft twee voordelen: bediening heb je niet echt nodig en het systeem werkt bijzonder omzet verhogend, zeker met Chris B. aan de tap. Nadeel: als er ook losse pel pinda’s worden aangeboden wordt het al gauw een bende. Toen de teller op 83 liter stond was het tijd om op te breken, waarna we aankwamen op het hierboven vermelde terras. Waarbij het er dus lang op leek dat Zweden onze geliefde oosterburen naar huis zou sturen, maar ja, het blijven Duitsers. Rond 23.00 weer veilig terug in Ridderkerk. Zoals elk jaar weer heel veel gelachen waarbij veel wetenswaardigheden over ontwikkelingen binnen onze mooie vereniging de revue zijn gepasseerd. Niet voor publicatie geschikt, jammer. Maar ja, de AVG ligt op de loer.

Wat is er verder te vermelden sinds het laatste competitieweekeinde ? Op 8 juni een meer dan geslaagd bedrijven toernooi (terug van een jaartje weggeweest), met als onomstreden winnaar het team van Motion 10. Waarbij we opmerken dat deze ploeg moeiteloos in de tweede klasse zou kunnen meedraaien. De prijs voor de meest gezellige ploeg werd in de wacht gesleept door het team van onze hoofdsponsor Akomar – pas toen het weer licht werd vertrok pas de harde kern van Akomarianen, waaronder de voormalige trainer-coach van ons eerste. Zo ging het bedrijventoernooi geruisloos over in het mixtoernooi de dag erna, zoals altijd in goede banen geleid door Edwin en Angelique P.

Zondag een uurtje opruimen en het leek alsof er niks gebeurd was de twee dagen daarvoor. Penningmeester was zeer tevreden hoorden we.

De week erna een meer dan geslaagde BBQ voor een select gezelschap uit de lagere teams aan de Nelson Mandelastraat, ook deze gebeurtenis begint zich te ontwikkelen tot een mooie KCR-traditie.

Verder vermelden we nog een fijne rondleiding over onze prachtige nieuwe accommodatie en een redelijk druk bezochte BALV, waarop het bestuur de nodige vragen kreeg over het nieuwe kledingplan-in-ontwikkeling, wordt vervolgd.

Wel, dat was het voor dit seizoen. Wij wensen alle KCR-leden een heel fijne vakantie toe.

Op naar De Wissel !

Kabaalclub Ridderkerk,