Sfeerverslag KCR – HKC

27 november 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Afgelopen zaterdag werd de Kabaalclub met een goed gevoel wakker. Vandaag ging het eerste de zo broodnodige punten pakken tegen HKC, dat was zeker. Maar eerst de Fakkel omtoveren tot een onneembare vesting, om 07.15 uur dus al op de fiets. Heldere hemel, twee graden, Ridderkerk is nog in ruste. Bijna dan, want mensenkinderen, wat wordt er veel zwart bijgeklust op zo’n zaterdagochtend. Vooral bouwvakkers en hoveniers. Alle nummerborden genoteerd en doorgegeven natuurlijk.

Na een uurtje zag de Fakkel er heerlijk uit, maar da’s nog niets in vergelijking met De Wissel over een jaartje. Plannen voor een uit het plafond zakkend podium waarop de spelers van het eerste worden voorgesteld zijn in een vergevorderd stadium. En dan hebben we het nog niet over het binnen vuurwerk, lasershow en confettikanonnen.

De sfeer aan de frisbeetafel was ’s middags echt geweldig. Net als SDO bleek HKC over een gezellige supportersschare te beschikken. Ook nu weer veel frisbees aan de tegenpartij verkocht. Dat kan helaas niet gezegd worden over Karin L., oud-speelster van het tweede. Vorige week was zij al gewaarschuwd, en een gewaarschuwd mens telt voor twee, toch ? Zo niet Karin L. Geen frisbees opnieuw. Een bestelformulier voor de oliebollenactie dan ? Nee, ik lust geen oliebollen… K. bezweek zelfs niet onder het dreigement dat ze in dit verslag met naam- en toenaam vermeld zou worden. Wel , bij deze. Maar dit terzijde.

Heerlijk om te zien hoe de A-1 gehakt maakte van Deetos, waarbij de ploeg het lekker spannend maakte om te voorkomen dat het publiek voortijdig de tribune zou verlaten. Hierbij voorspellen we dat Jesse&Jesse over een jaar of drie KCR persoonlijk naar de League gaan schieten. Wat een talent zeg, heerlijk

Dan: het eerste. Wat een geweldige eerste helft. HKC werd in alle hoeken van het veld opgejaagd, de Kabaalclub deed haar naam eer aan ( in de loop van deze wedstrijd sloegen de jonge honden negen drums kapot…) en een walk-over dreigde voor de gasten. In de laatste tien minuten voor de rust verspeelden de bezoekers de meest knullige ballen, werden op de scheidsrechters frustraties afgereageerd en leek de Hardinxveldse Korfbal Club rijp voor een totale ontmanteling. Het enige waar we ons wat zorgen over maakten was nummer 25 van de gasten, een zekere Mark Klop. Onmogelijke ballen maken dat kan, maar niet drie of vier achter elkaar. Deed hij wel. Rust, 15 – 10 voor, dit kan toch zeker niet meer verkeerd gaan ?

Wel dus. In de rust bleek HKC zich herpakt te hebben. Aanvallend werden de accenten verlegd, KCR had het er lastig mee. En Mark Klop?? Tsja, wat een spelertje. Hoe goed ook verdedigd, alles viel erin. Later hoorden wij dat deze Mark het net niet gered had in het tweede van PKC, daar gaan ze spijt van krijgen in Papendrecht.

Geen punten dus. Wel veel, veel vertrouwen voor de komende wedstrijden tegen de onderste helft van de ranglijst. Dit gaat echt goedkomen, let maar op.

Wat valt er verder te vermelden? Eén van de onzichtbare maar wel drijvende krachten achter onze mooie club, Piet L, stootte zijn wijze hoofd tegen een tribune en moest worden afgevoerd naar het ziekenhuis. Viel gelukkig allemaal mee, wel was er even schrik. Piet, sterkte ermee en goed te zien dat je elke zaterdag vanaf heel vroeg tot na de afloop van het eerste actief bent, voor te weinig mensen is dit zichtbaar lijkt ons.

Onze Buzz Beater, Remon de Vos, liet zien dat hij helemaal terug is van zijn blessure en knalde uit een onmogelijke positie de bal erin met nog 0,00234 seconde op de schotklok. Doet niemand hem na, echt niet. Opnieuw veel frisbees verkocht, vijfennegentig plus vijf originele KCR shawls ( even herhalen uit een verslag van het vorig seizoen: het woord “shawl” wordt tegenwoordig geschreven als “sjaal”, doet pijn aan onze ogen, maar vooruit. Het is dus zo’n grote sok voor om je nek).

En dan de Trots van Zuid. Heerlijke voetbaldemonstratie in het hoge noorden, jammer dat onze hoofdcoach die toch al een zware middag achter de rug had hier geen raad mee wist. Tsja… als je als coach de supportersvereniging tegen je krijgt dan zijn je dagen geteld.

Grapje Glenn, we hebben zaterdag een ploeg gezien met heel, heel veel potentie, een selectie met een bezielende technische staf langs de lijn: het gaat goed komen dit jaar, zeker weten.

We moeten stoppen nu, herhaling van de Trots bekijken…

O ja, bestel snel oliebollen via KCR, we zitten al bijna op 5000 bollen, daarna houdt het echt op.

Kabaal Club Ridderkerk,
Trotse supportersvereniging KCR.