Sfeerverslag Oranje-Wit – KCR/voorbeschouwing KCR – GKV

12 december 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Heerlijk, heerlijk, heerlijk, na Antilopen ook de Schapenkoppen over de kling gejaagd. Dieren liggen ons echt, vorig jaar immers wonnen we twee maal van Meervogels en een keer van De Meeuwen – wat een heerlijke wedstrijd was dat trouwens.  Na afloop van de wedstrijd tegen Oranje-Wit ,daardoor wel wat bloed op de vloer van de overigens vrij ongezellige Oranje-Wit hal, maar ja , da’s dan jammer. Irritant thuispubliek ook zo hoorden we. En dan ook nog drie euries vragen om binnen te komen. De Kabaal Club denkt er hard over na om bij de thuiswedstrijd tegen de Dordtenaren vijf eurootjes te gaan vragen, alles voor onze nieuwe accommodatie, haha.

Net als vorige week lieten onze eerstelingen zien thuis te horen in de overgangsklasse. Een degelijk 21- 16 overwinning was het eindresultaat. Toen we zo’n zes jaar geleden begonnen met het KCR project had niemand toch kunnen vermoeden dat we, uit nog wel, van Oranje-Wit zouden gaan winnen ? Prachtig resultaat dus.

De Kabaal Club is druk de laatste weken, heel druk. Niet alleen de voorbereiding van de komende thuiswedstrijd heeft onze aandacht (de jonge honden hebben bijna alle drums kapot geslagen, los dat maar eens op..), de harde kern van de Kabaal Club zit ook tot over zijn oren in de Commissie Oliebol. Afgelopen zondag in een schitterend winters Ridderkerk een bijeenkomst aan de Ringdijk bij een beroemde KCR-familie. De plannen rondom de afhaaldag nemen steeds grotere vormen aan, dus houdt deze dag (zaterdag 30 december) vrij. Als jullie rendieren spotten die staan te grazen op ons veld, geen 112 bellen, ze horen bij het Kerstmis-totaalplaatje. Ook mogen ze beslist niet gebruikt worden voor het Kerstdiner.

Ook werd over korfbal gesproken natuurlijk. Zo is er een gedetailleerd plan ontwikkeld om de topschutter van HKC, Mark K, uit te schakelen in de uitwedstrijd. Details kunnen we niet prijsgeven, de vijand luister mee.

Dan: zaterdag GKV thuis dus. Ploeg kennen we van het veld, beetje aparte coach, de beste man wilde noch de opstelling aan ons bekend maken noch oplopen met zijn team zoals we dat bij onze mooie club gewend zijn. Pas na dreigementen van onze supercoach Glenn ging hij door de bocht. Appeltje mee te schillen dus.

Zaterdag is er van alles te koop bij de frisbeetafel. Let daarbij op de nieuwe frisbee-verkoop bar, ontworpen en in elkaar getimmerd door Marcel M, echt een alleskunner. Neem een buidel met geld mee, iedereen krijgt straks een dertiende maand en/of Kerstbonus, dus laat de euries rollen. Niet alleen de frisbees zijn te koop, maar ook unieke KCR-kerstmutsen, echt een must-have. De liefste dame van ons eerste heeft er al tien (10!) besteld, echt waar. En dat alles voor het vriendenprijsje van vijf eurootjes . Verder: massaal oliebollen bestellen !! Nog maar 400 te gaan en we zitten op het streefaantal van 5000. Dat moet met een thuiswedstrijd van het eerste te doen zijn. Uit-publiek komt alleen binnen na een bestelling van minimaal 20 bollen, komt goed dus.

Wel, op naar de laatste thuiswedstrijd van 2017. We hebben er heel, heel veel zin in.

Tot zaterdag,
Supporters Vereniging KCR.