Tegenslag voor KCR

6 februari 2017 | Wedstrijdverslagen

Voor de tweede maal dit seizoen trok KVZ de punten naar zich toe in een duel met KCR. KVZ haalde tot nu toe alleen punten de volle punten tegen KCR en wist een punt bij Heerenveen af te snoepen. KCR had de touwtjes in handen om zich veilig te spelen in de Overgangsklasse, maar verzuimde. KVZ won uiteindelijk met 15-20 en liet de Ridderkerkers in mineurstemming achter.

Bij winst was KCR zeker van handhaving. De start was goed met een doelpunt in de eerste aanval. KVZ kwam echter direct met een weerwoord en zo werd dit spelletje de eerste vier minuten gespeeld tot KVZ de voorsprong pakte (3-4). De voorsprong bouwde de ploeg uit Zutphen direct door naar 3-6, waarna KCR ook nog een buitenkansje van tweeënhalve meter miste. Gelukkig voor de ploeg van Glenn de Vries viel al snel toch de 4-6. Geluk van korte duur; KVZ gaf direct weer antwoord. Vlak voor rust wist Remon de Vos het gaatje te verkleinen en werden de kleedkamers opgezocht met een kleine voorsprong voor KVZ (8-9).

In de tweede helft wilde het nog steeds niet lukken bij de Ridderkerkers, terwijl aan de kant van KVZ de ballen makkelijk vielen. Binnen mum van tijd keek de AKOMAR Shipping-formatie weer tegen een grote achterstand aan, welke ze de rest van de wedstrijd niet meer goed wisten te maken. Zeker het einde van de wedstrijd had meer weg van judo dan van korfbal; het hielp KCR alleen maar meer uit de wedstrijd. Slim gespeeld van KVZ. Eindstand: 15-20.

Aanstaande zaterdag komt Tweemaal Zes uit Maartensdijk op bezoek aan de Sportlaan. Voor KCR een nieuwe kans om zich te handhaven in de Overgangsklasse. Aanvang in De Fakkel: 18.30 uur.

KCR 2 stevent af op promotie naar de Reserve Overgangsklasse. Afgelopen zaterdag won het tweede met 22-17 van Dalto/BNApp.nl. Dalto won een week eerder van SKF, dus KCR wist dat het geen makkelijke wedstrijd ging worden. Beide ploegen begonnen goed aan de wedstrijd. Halverwege de eerste helft wist de ploeg van Jan Brugmans een gat van vier punten te slaan. De laatste tien minuten viel het stil aan de kant van KCR en kwam Dalto terug tot 10-10. Na rust herpakte KCR zich en pakte wederom een ruime voorsprong. Deze werd niet meer weggegeven. De winst op Dalto zorgt voor een prachtig vooruitzicht voor KCR 2. Aanstaande zaterdag speelt de ploeg voor promotie naar de Reserve Hoofdklasse. De kampioenswedstrijd wordt gespeeld tegen Tweemaal Zes. Eerder dit seizoen werd er nog verloren van de ploeg uit Maartensdijk. KCR 2 heeft dus nog een appeltje met de ploeg te schillen. Aanvang in De Fakkel: 17:05 uur.