Unieke frisbee actie in de rust: Voorbeschouwing KCR 1/KCR7 – Die Haghe 1/Eureka 2.

27 maart 2019 | Kabaal Club Ridderkerk

PP-frisbee-actie-Die-Haghe-thuis

Het voorjaar kondigt zich nadrukkelijk aan, het is tijd om weer buiten te gaan korfballen.

Maar niet voordat we op een KCR-eigen wijze afscheid gaan nemen van een heerlijk zaalseizoen. En gelukkig gebeurt dat met een thuiswedstrijd in de vertrouwde omgeving van De Wissel, een sporthal waarin tijdens de afgelopen zaalcompetitie ongekende krachten loskwamen bij menig KCR-speler.

Het hoogtepunt van de laatste competitieronde zal dit keer niet zijn de wedstrijd van het eerste (tenzij de ploeg het doelpuntenrecord dat onlangs door PKC werd gevestigd wil evenaren of verbeteren – wat ons betreft mag dat maar alhoewel we een grenzeloos vertrouwen hebben in onze hoofdmacht verwachten we eerlijk gezegd niet dat dit gaat gebeuren) maar de wedstrijd van ons zevende team, beter bekend als team Happy Socks, een hecht collectief van een tiental jonge honden. Bij winst in de wedstrijd tegen Eureka 2 (altijd lastig) is de ploeg kampioen. In dit verband wijzen we iedereen op de promo-clip die dit team gemaakt heeft onder de inspirerende titel: “Team Bier Promo Video”, te vinden op onze site. Nu vinden wij dat je de huid niet moet verkopen voordat de Eureka-beer geslacht is, maar vooruit, jeugdig enthousiasme stellen we op prijs. We gaan het zien. Het spreekt voor zich dat om 15.45 uur de tribune bomvol zit, waarbij we ook de voltallige selectie verwachten.

Dan om 20.00 uur ons vlaggenschip tegen Die Haghe. Het spreekt voor zich dat dit duel tegen de al enige tijd geleden gedegradeerde tegenstander glansrijk gewonnen moet worden. Daarbij vermelden we apart het team van de week: onze eerstelingen mogen dit keer oplopen met ons G-team. En als er één team is dat kan oplopen als geen ander, dan zijn dat onze Geetjes. Komt dat zien.

Zoals gewoonlijk in de rust van de wedstrijd van het eerste de frisbee-actie. Dit keer geen gewone prijs, nee, een super prijs. We mogen aan de winnaar namelijk uitreiken een Paintball Ticket van The Eventsbakery ter waarde van tweehonderdnegenentwintig euries plus vijftig cent, goed voor tien deelnemers. Nu weten wij inmiddels dat sommige lezers onze stukjes niet altijd even serieus nemen ( dat verbaast ons en stelt ons teleur) maar dit is echt waar. De opzet zal daarbij iets anders zijn: alleen deze prijs wordt uitgereikt, de winnende frisbee moet dit keer dan ook niet bij één van de beide palen terecht komen maar zo dicht mogelijk in de buurt van de middenstip. Deze informatie is vooral bedoeld voor het vaste clubje dat op vrijdagavond oefent met het frisbee werpen.

Wel, we hebben er zin in.

Tot zaterdag !

Supportersvereniging KCR.