Voorbeschouwing KCR – SDO.

28 september 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Geheel in tegenstelling tot het heerlijk zonnige nazomerweer zijn het in sportief opzicht inktzwarte dagen. Zo staat ons eerste nog altijd puntloos onderaan de ranglijst en ook van de laatste wedstrijden van de Trots van Zuid worden we niet bepaald vrolijk.

Nu komt het aan op karakter tonen. Dat geldt voor de spelers en technische staf van het eerste (dat lijkt wel goed te zitten) maar zeker ook voor onze KCR-supporters. Je steunt je ploeg in goede, maar vooral ook in mindere tijden. We hopen dus niet alleen op een bomvol sportpark aanstaande zaterdag, maar ook op een publiek dat massaal achter onze eerstelingen gaat staan.

Inmiddels bereiken ons eindelijk (postduiven…) de eerste berichten uit het buitengewest Kampen over de afgelopen wedstrijd tegen DOS. Geen punten, maar wel een heel ander wedstrijdbeeld dan in de laatste twee wedstrijden daarvoor. Meer beleving, een veel beter niveau en ook momenten waarop de wedstrijd in Ridderkerks voordeel had kunnen kantelen. Dat laatste mocht helaas net niet zo zijn. Maar zeker genoeg aanknopingspunten om vol goede moed de wedstrijd tegen SDO/VerzuimVitaal in te gaan.

VerzuimVitaal, een intrigerende sponsornaam…. Als je vitaal bent, dan verzuim je niet zou je denken. Interessant. Op de VerzuimVitaal-site lezen we: “VerzuimVitaal richt zich bij het verzuimbegeleidingsproces (mooi woord voor Scrabble) in eerste instantie altijd op wat de medewerker nog wel kan”. Goed plan. Je staat voor de klas, je wordt gek van al die voortdurendappjesversturendeverwendeoverhetpaardgetilde-pubersdiealtijdsteunkrijgenvanhunouders (een nóg mooier woord voor Scrabble, zeker als dit op drie keer woordwaarde komt te liggen maar dat kan, gezien de lengte van dit woord, niet anders) en je komt thuis te zitten. ”Wat kunt u nog wel ?” Tsja, een beetje tuinieren, dat gaat nog wel.” Prima, u kunt morgen beginnen als hovenier”. Dat gaat prima werken, zeker weten…..

Maar goed, zaterdag verwachten we de eerste winst van onze eerstelingen en in het verlengde daarvan een ommekeer in de competitie. En ook in Alkmaar komt het goed, let maar op.

Zo, nu weer aan de slag om de voorraad rode wijn en stroopwafels weg te werken, er zijn ergere dingen te bedenken.