Voorbeschouwing zaalseizoen 2017 2018

9 november 2017 | Kabaal Club Ridderkerk

Als de straatgoten zich vullen met bladeren, als de dagen korter worden en spinnenwebben de tuin vullen en het bockbier rijkelijk vloeit, dan snapt een kenner het: tijd voor de zaalcompetitie.

Sinds de laatste veldwedstrijd in het Haagsche (uit betrouwbare bron begrepen we dat het eerste daar recht had op een punt, helaas mocht het niet zo zijn) is er veel gebeurd, zowel op korfbalgebied als daarbuiten.

Laten we maar eens beginnen met een blik op de selectie. Vorige week spraken we met twee strijdbare coaches, goed om te zien. Dennis meldde er alle vertrouwen in te hebben dat ons tweede zich gaat handhaven in de hoofdklasse (op zich eigenlijk al een hoogtepunt, ons tweede speelt in de hoofdklasse !), Glenn vertrouwde ons toe dat ondanks een moeilijke eerste veldhelft de moraal van het eerste goed is, hij beschouwt KCR-1 daarbij zeker niet als een degradatiekandidaat. Wel is het van belang dat juist nu de steun voor onze eerste eerstelingen onverminderd groot blijft.

Verder is het goed te zien dat afwezige en/of geblesseerde spelers weer terug zijn en de selectie nagenoeg compleet is. Verder is vermeldenswaardig dat Karin de aanvoerdersband heeft overgenomen van Arie en dat John met al zijn routine het tweede gaat versterken in de hoofdklasse.

Namens de Kabaalclub: heel veel succes, en dat geldt natuurlijk voor alle KCR teams.

Dit keer geen in het oog springende uitwedstrijden zoals daar vorig jaar was de inmiddels legendarische uitwedstrijd tegen Hearrenfean. Eindhoven, Middelburg, da’s wel zo’n beetje het verste. Wel een flink aantal streekderby’s  ( GKV, HKC, Oranje Wit), altijd leuk. Met zijn allen op de fiets stellen we voor.

Wat kunnen we verder vermelden ? Onze Griekse internationals ( Dimitri en Panagos) maakten een bewogen toernooi mee in Hongarije waarbij het felbegeerde ticket voor het EK net gemist werd. Joris Poot floot op voortreffelijke wijze de finale van het beachkorfbaltoernooi in de fonkelnieuwe sportcampus Zuiderpark, dit onder toeziend oog van korfbalgrootheid Barry Schep. In het Reyerpark zijn de voorbereidingen voor het slaan van de eerste paal van onze nieuwe accommodatie in volle gang, de Sinterklaasactie lijkt een groot succes te worden en dan is er natuurlijk de Commissie Oliebol… Deze Commissie is na de vooraankondiging van een weekje of twee geleden nu al bedolven onder bestellingen terwijl de verkoop officieel nog niet gestart is. Eén en ander heeft er wel toe geleid dat het streefaantal van 5000 te verkopen bollen opgehoogd is tot 10.000, da’s net zoveel als alle bakkerijen in Ridderkerk bij elkaar hopen te verkopen. Dit belooft nog wat !

Maar eerst de focus op aanstaande zaterdag. Swift uit. Swift, een tegenstander waar we heerlijke herinneringen aan hebben. Wie herinnert zich niet de beslissingswedstrijd in het eerste KCR seizoen, waarbij in zo’n beetje de laatste minuut good old Stefan Mulder de winnende treffer door de mand ramde ? Daarna stonden de ramen van de kantine bol en werd een groot deel van de selectie aangetroffen in de sloot naast de kleedkamers. Wat er daarna verder nog gebeurde kunnen wij helaas niet vermelden met het oog op de privacywetgeving. Is wel jammer….

Maar goed, dit alles is inmiddels enige tijd geleden. Swift zal deze wedstrijd nog niet vergeten zijn en er dubbel op gebrand zijn de punten in Middelburg te willen houden, het is dus zaak vanaf seconde één scherp te zijn. De monsterscore afgelopen dinsdag (29 – 13) tegen het arme Dijkvogels moet het vertrouwen daarbij goed gedaan hebben.

Geen bus dit keer. Is ook niet nodig, Middelburg is een andere orde van grootte dan Hearrenfean. Rechtdoor naar Dordt, bij Bergen op Zoom rechtsaf en je bent er. We verwachten dus een rood-blauwe invasie in het Zeeuwse.

En de Trots van Zuid zullen trouwe lezers van deze rubriek zich afvragen, hoe is het daarmee? Tsja, een blessuregolf, kunstgras en domme pech zorgt ervoor dat het even iets minder loopt, maar dit gaat helemaal goed komen, let maar op.

Maar nu eerst naar Swift !

Kabaal Club Ridderkerk,
Supporters Vereniging KCR.