Walk-over in Oud-Gastel: Sfeerimpressie Juliana – KCR

14 oktober 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Voor het eerst deze competitie geen zenuwslopende eindfase, maar een heel ontspannen laatste kwartier van de wedstrijd. Immers, na tien minuten in de tweede helft kwam de marge op zes doelpunten verschil; daarna werd het gat nooit kleiner dan vijf treffers. Fijn voor het team, fijn voor de supporters.

Op deze zonovergoten middag was de bedoeling van ons eerste duidelijk: de tegenstander direct bij de strot grijpen en niet meer loslaten. Dat lukte wonderbaarlijk goed: de eerste twee aanvallen leverde direct twee doelpunten op. Mark van der S, die een zeer gedreven wedstrijd speelde, had om de bliksemstart gestalte te geven sokken aan met bliksemschichten erop, ik bedoel maar, dat is pas in voorbereiding tot in de kleinste details (deze zelfde Mark toonde vanmiddag weer eens zijn specialiteit: bal krijgen met rug naar de paal, opspringen en in een halve draai scoren, werkelijk prachtig). De voorsprong werd vervolgens nooit meer uit handen gegeven. Wellicht duurde het te lang voordat Juliana de genadeslag werd gegeven maar een kniesoor die daarop let.

Mooi moment in de slotfase: “good old” Stefan Mulder zat gehurkt in het aanval vak, ogenschijnlijk moe gestreden na een meer dan verdienstelijke wedstrijd. Om hem nog wat energie te geven meldden we dat zijn tegenstander (wij signaleerden wat overgewicht) nog veel vermoeider was dan hijzelf. Dat leverde een brede grijns op (bij Stefan dan, niet bij de tegenstander) waarna Mulder de volgende bal er direct in knalde: 12 -19, afgelopen. Dit alles onder het toeziend en goedkeurend oog van de president-directeur-generaal van onze hoofdsponsor Arjan Kruis. Arjan, goed dat je erbij was. Zowaar nog een opstootje in de tweede helft, waarbij onze Rebecca, die zoals wij weten geen vlieg kwaad doet, door een heer van de tegenpartij (jawel, dezelfde waar we het net over hadden) ervan beschuldigd werd dat hij onheus was bejegend door Rebecca, twee keer zelfs. Onzin natuurlijk. Dat werd gelukkig ook begrepen door een deze middag zeer opgewekte scheidsrechter die het incidentje in der minne schikte. Een onderwijsman begrepen wij later, je, die kunnen dat.

Inmiddels op de tweede plek, dat gaat goed zo. Nog twee wedstrijden voor de zaal. Aanstaande zaterdag Tjoba niet onderschatten stellen we voor en dan afrekenen met koploper ONDO. Gaan we met een goed gevoel de zaal in.

Wat valt er nog meer te vermelden?

Best veel. Alhoewel het nog altijd korte broekenweer is, was de harde kern van de Kabaalclub afgelopen dinsdag al druk bezig met het eerste ontwerp “versiering van de Wissel”, daarin bijgestaan door het technisch inzicht van Bert van der M. Dat hielp enorm. Hoe alles er precies gaat uitzien is natuurlijk geheim, maar het wordt prachtig.

Tijdens onze activiteiten werd er hard gewerkt om ons supersonische ultramoderne scorebord aan de praat te krijgen. En zowaar, Cor B. slaagde daarin. Bijna goed voor een E.K.V. Maar niet helemaal: voortdurend vermeldde het bord een stand van 2 – 16. Kan natuurlijk niet. Inmiddels hebben we begrepen dat er ook allerlei bewegende beelden op dit bord geprojecteerd kunnen worden. Nu gaat het erom om op het juiste moment tijdens een wedstrijd beelden op te roepen waardoor de tegenstander volledig de kluts kwijt raakt. Wij van de Kabaalclub hebben daarbij al duidelijke ideeën, we wachten nog op goedkeuring van het bestuur. Dat zou zo maar even kunnen duren, maar we hebben nog de tijd.

Verder wordt er al druk nagedacht over de volgende, jawel, oliebollenactie. Deze gaat er zeker weer komen, dus nergens anders oliebollen gaan bestellen dan bij KCR. Het is opnieuw bakker Voordijk die de oliebollen gaat aanleveren. Let goed op meer nieuws rondom deze actie.

Dan nog even terug naar de huiskamervraag van vorige week: welke nationale zeeheld werd geboren vlak in de buurt van het veld van Fortis ? Heel teleurstellend: geen enkele juiste inzending. Wel een antwoord dat zo ontzettend fout was, dat we het apart vermelden. De Man die zijn Pas heeft teruggevonden (insiders weten om wie het gaat) kwam met dit antwoord: Karel Doorman. Gruwelijk fout, zit bijna 300 jaar tussen deze Karel en de persoon waar het omgaat, natuurlijk Michiel Adriaenszoon de Ruyter. Geeft een willekeurige havo-2 leerling als antwoord op de hierboven vermelde vraag “Karel Doorman”, dan betekent dit voor deze leerling op blote voeten naar Vlissingen lopen, daar het indrukwekkende standbeeld van De Ruyter kussen (ook bekend als Bestevaer), teruglopen en dan 1500 keer opschrijven: Michiel Adriaenszoon de Ruyter. Indien deze leerling de week erna weer het juiste antwoord schuldig moet blijven, dan mag deze leerling de beroemdste onderneming van De Ruyter overdoen (tocht naar Chatham) maar dan zwemmend. En daar trekt zelfs Maarten van Weijden wit van weg. Maar dit alles terzijde.

Dit weekend geen puntverlies voor de Trots van zuid, ook fijn.

Wel een historisch gebeurtenis in de beton klomp. Nederland wint van Duitsland. Wanneer is dit voor het laatst gebeurd ?? Korfballers draaien hun hand niet om voor de Duitser, maar voetballers, dat is een ander verhaal.

Wel, tot zover voor deze keer, later meer.

Supporters Vereniging KCR