Belangrijke weken voor KCR

14 mei 2018 | Wedstrijdverslagen

Sinds eind maart is KCR in gevecht tegen degradatie. Twee weken geleden wonnen de Ridderkerkers nog van Pernix, maar afgelopen zaterdag was de stunt compleet. KCR won met 12-17 van titelkandidaat SDO/BlijWerkt. Doordat GKV/Enomics van KVA won, staat KCR nog maar 1 punt achter op directe concurrent KVA.

KCR begon goed aan de wedstrijd en wist direct een 0-3 voorsprong te pakken. Het leek de thuisploeg compleet te overdonderen, want SDO kwam niet in het spel. Waar KCR prima aanvallen draaide, wist SDO alleen maar één-schots-aanvallen te creëren. Ondanks het mooi weer, waren de doelpunten in de eerste helft schaars. Na 35 minuten spelen werd de kleedkamer opgezocht met een 3-6 voorsprong voor de Ridderkerkers.

Na rust had SDO nog steeds de zaken niet op orde. Jesse Sloof, die een basisplaats kreeg i.v.m. de vakantie van Vincent van der Steen, schoot direct het gaatje naar 4, waarna Remon de Vos de 3-8 middels een vrije bal binnen schoot. Na 10 minuten leek SDO eindelijk weer tot scoren te komen en kwam terug tot 7-9. Gaemers bracht Mark van der Schelling in de ploeg om met zijn aanvallende geweld het gat weer te vergroten. Van der Schelling deed netjes wat hem gevraagd werd en schoot viermaal raak. Ook De Vos was goed op schot en de twee laatst genoemden waren goed voor alle doelpunten in de tweede helft. Eindstand: 12-17.

Aanstaande zaterdag opnieuw geen wedstrijd voor de Ridderkerkers. Op zaterdag 26 mei speelt KCR uit bij KVA; de directe concurrent van KCR. KCR moet winnen om de zo belangrijke beslissingswedstrijd te mogen spelen en het blikveld op handhaving te blijven richten. Aanvang in Amstelveen: 16.00 uur.

Scores: Remon de Vos 6, Mark van der Schelling 4, Anita van Leer-Vrijmoed 2, Stephan Mulder 2, Jesse Sloof 2 en Demi van Herwaarden 1.