Enorme stunt tegen koploper SDO: Sfeerverslag SDO – KCR.

12 mei 2018 | Kabaal Club Ridderkerk

Dikke, dikke complimenten voor onze eerstelingen, technische staf en verzorgers. Afgelopen zaterdag werd koploper SDO in het hol van de leeuw overtuigend verslagen. En op deze overwinning viel niets, maar dan ook niets af te dingen. Vanaf de eerste minuut liet ons eerste, veel meer dan de wat tamme thuisploeg zien bereid te zijn tot het uiterste te gaan om de wedstrijd te willen winnen. Gelijk al in de openingsfase zette Anita de toon door de 0-1 en de 0-2 binnen te knallen. Daarna liep SDO de gehele wedstrijd achter de feiten aan. Nooit werd het gat daarbij kleiner dan twee doelpunten. Bij de stand 7-9 en 8-10 in de tweede helft dreigden de oranjehemden terug te komen in de wedstrijd, maar precies op tijd vielen de Ridderkerkse treffers om die dreiging weer ongedaan te maken. Een grote rol was daarbij weggelegd voor de puntspelers Remon en supersub Mark, die samen de laatste acht treffers voor hun rekening namen. Maar minstens zo belangrijk waren de rebounds van Jesse en Arie (“alle ballen zijn voor Arie”, dat gold zeker deze middag) en de keihard werkende dames die de broodnodige aanvoer verzorgden. Verder haalde Dennis deze middag het beste uit zichzelf als coach en was de steun van het talrijke KCR-publiek hartverwarmend. Na afloop was het nog even spannend (concurrent KVA kwam in de slotfase in de wedstrijd tegen GKV voor te staan) maar gelukkig bleven de beide punten uiteindelijk in Gorinchem.

Conclusie: we zijn er nog niet, nog lang niet, maar hebben handhaving nu weer wel in eigen hand.

Wat viel verder op deze middag ? Het van te voren zo gevreesde Fort Oranje was nauwelijks hoorbaar en viel in de tweede helft zelfs geheel stil. Aanleiding voor de Kabaal Club om net zoals in de vorige wedstrijd tegen Pernix het prachtige lied: “Het is stil aan de overkant” in te zetten. Ook van de broertjes Bijerman weinig last gehad, één geblesseerd langs de kant ( sterkte ermee), de ander onzichtbaar. Erg gelachen hebben we om een SDO-supporter die rondliep in een 020-shirt, hij had nog niet begrepen dat 020 volgend seizoen nog maar zes selectiespelers overhoudt.

Da’s een mooi bruggetje naar de wedstrijd tegen KVA over twee weken, 020 regio. Onze charmante aanvoerdster, ook bekend als de meest lieve korfbalster van de regio, maakte na afloop bekend dat zij er persoonlijk voor zou gaan zorgen dat onze sponsor Ringelberg de Feyenoordbus beschikbaar gaat stellen voor deze uitwedstrijd. Dat wordt genieten. Gesproken over sponsoren: prominent aanwezig deze middag Arjan Kruis, president-directeur-eigenaar van onze hoofdsponsor, Akomar Shipping. Goed bezig Arjan.

De verhuizing naar de nieuwe accommodatie neemt met de week concretere vormen aan. Om duidelijkheid in het één en ander te verkrijgen heeft de leiding van de verhuiscommissie besloten dat al het materiaal gestickerd moet worden: groen gaat mee, rood niet – afvalcontainer. Het is opvallend te zien hoe elke commissie zijn eigen invulling geeft aan deze sticker-actie. De één bewaakt de grote lijn (hoofdtrainer van de kangoeroes plakt één (1) groene sticker op de kangoeroecontainer en zegt : kaar; de ander kiest voor een meer gedetailleerde aanpak – zo is Martijn G. bezig met het stickeren van alle glazen, al het bestek en al het serviesgoed. Martijn werd vannacht overigens om 04.30 uur huilend aangetroffen in ons clubhuis na het aanbrengen van sticker 3.453 en is voorlopig even ondergebracht in een kliniek in de omgeving van Poortugaal. Nog zorgwekkender is het feit dat sommige KCR-leden ( ik mag wat dit betreft jammer genoeg geen namen noemen) is begonnen met het stiekem bestickeren van andere leden. Dus na elk bezoek aan onze geliefde vereniging goed controleren of er een rode sticker op je rug zit ! Onze voorzitter heeft daarbij het zekere voor het onzekere genomen en heeft een groene sticker op zijn onderscheiding geplakt.

Wel, dat was het voor deze keer. Snel inschrijven voor de bus naar KVA !

Supportersvereniging KCR.