Bericht van overlijden Wim Smitshoek

31 december 2022 | Nieuws

Maandag tweede kerstdag 26 december is overleden

Wim Smitshoek

Wim was van 1951 tot de fusie in 2011 lid van KV Bolnes. In de periode van 1958 tot 1964 bestuurslid en daarna heel veel verenigingsactiviteiten gedaan. Hij was trainer van jeugdteams, organiseerde jeugdkampen; één daarvan sprong er wel uit. Met een groep jeugdigen een reis naar Duitsland om daar korfbal te promoten. De kosten van de reis werden bijna volledig betaald uit acties die hij met die jeugd had opgezet.
Wim was vooral ook bekend als verzorger voor de vereniging. Hij heeft er ook altijd voor gepleit om daar een aparte ruimte voor te hebben.
En beoordelen van scheidsrechters. Dat heeft hij vrij lang gedaan. Vanuit zijn tweede huisje in Brabant was hij ook veel betrokken bij het dameskorfbal aldaar.
Voor zijn jarenlange betrokkenheid bij en inzet voor de club was Wim erelid en lid van verdienste.
Wim had wel moeite met de fusie en was daardoor even uit beeld. Toch kwam hij weer terug bij KCR door zich aan te sluiten bij de jeu de boules.
Wim had een bepaald soort humor. Je wist eigenlijk nooit of hij iets meende of niet. De laatste paar jaar ging het met de geest flink achteruit en werd hij daardoor opgenomen in verzorgingshuis Sonneburgh in Rotterdam. Piet Lagerwaard bracht nog regelmatig een bezoek aan hem. Het contact werd echter steeds minder en moeilijker.
Wim Smitshoek is 88 jaar geworden.

Jos de Vos