Het doek valt voor KCR

28 mei 2018 | Wedstrijdverslagen

Na een jaar terug te zijn geweest in de Overgangsklasse, is KCR 1 opnieuw gedegradeerd. Het was erop of eronder afgelopen zaterdag in Amstelveen, want er werd gespeeld tegen directe concurrent KVA. Er moest gewonnen worden door KCR om er nog een beslissingswedstrijd uit te slepen. Bij verlies was degradatie onvermijdelijk. Uiteindelijk ging KVA er met de winst waardoor en moet KCR zich opnieuw gaan opmaken voor een seizoen in de Eerste Klasse.

RingelbergTours bracht de selectie en supporters naar Amstelveen. Coach Dennis Gaemers begon de wedstrijd met een andere opstelling dan de afgelopen weken. Zo begonnen Remon de Vos, Karin Vlasblom en Vincent van der Steen op de bank en kregen Mark van der Schelling, Jesse Sloof en Gaby Hietbrink een basisplaats.

KVA trok de wedstrijd vanaf de eerste minuut naar zich toe. Binnen korte tijd wisten ze een voorsprong van 4-0 te pakken. Stephan Mulder opende de score aan de kant van de AKOMAR Shipping-formatie. Tot aan de 7-2 wilde het maar niet lukken bij KCR. Uiteindelijk werd het via Mulder en Mark van der Schelling weer 7-5. KCR wist zelfs terug te komen tot 9-8, waardoor de ploeg weer terug in de wedstrijd was. In de laatste vijf minuten voor rust kwamen De Vos, Vlasblom en van der Steen in de ploeg. Beide ploegen zette nog even aan en uiteindelijk werd er gerust met 12-10 op het scorebord.

Na rust kwam KCR op gelijke hoogte (13-13 en 14-14). Vervolgens viel aan beide kanten de scores stil. Er werd maar liefst 14 minuten niet gescoord door beide ploegen. Aanvallend was KCR de bovenliggende partij, maar ondanks de vele kansen lukte het de Ridderkerkers niet om de goal te maken. Uiteindelijk ging bij KVA wel het deksel van de mand en viel het ene na het andere doelpunt. KVA liep eenvoudig weg naar 19-14 en KCR had het nakijken. Naomi Slikboer scoorde voor KCR nog het vijftiende doelpunt, maar het was KVA met het slotakkoord. Eindstand: 20-15.

KCR is nu officieel gedegradeerd uit de Overgangsklasse en komt volgend seizoen uit in de Eerste Klasse. Aanstaande zaterdag speelt KCR haar laatste wedstrijd van het seizoen. Aanvang aan de Sportlaan: 16.00 uur.

Scores: Stephan Mulder 4, Mark van der Schelling 4, Demi van Herwaarden 1, Gaby Hietbrink 1, Anita van der Leer-Vrijmoed 1, Arie van Pelt 1, Naomi Slikboer 1, Remon de Vos 1 en Vincent van der Steen 1.