In Memoriam Ben van Beekom

5 januari 2021 | Nieuws

Vandaag bereikte ons het droevige bericht dat op 3 januari 2021 is overleden

Ben van Beekom

Sommigen zullen hem alleen kennen van de jeu de boulesbaan, maar Ben heeft veel betekend voor KCR en daarvoor Sagitta.

In de jaren ’80 kwam hij met zijn zonen Ruben en Martijn mee naar Sagitta, wat op een gegeven moment leidde tot een ketting aan vrijwilligersfuncties.

Jarenlang stond hij als enthousiaste coach langs de lijn, waarbij hij altijd het laagste team in de leeftijdsklasse wilde leiden. Hij wist menig A3, B3 of C4 tot een team te smeden en bleef ook bij stevige nederlagen positief coachen.
Ploegen kenden steevast het huistelefoonnummer van de familie uit hun hoofd als ze weer eens krap zaten met vervoer. En Ben reed dan vaak even heen en weer.

Met plezier nam hij deel aan klaverjas- en dartavonden of hij liet jeugdigen alle hoeken van de tafel zien als ervaren tafeltennisser, een sport die hij tot op hoge leeftijd ook beoefende.
Of je stond letterlijk midden in de nacht in het clubhuis van Bolnes tegen hem te tafelvoetballen als hij bij het korfschiettoernooi naar zijn zoons kwam kijken.

Na de oprichting van de jeu de boules in 1995 deed hij direct actief mee en met succes. Op toernooien speelde hij zich vaak in de prijzen. In 2000 trad hij toe tot het bestuur van de jeu de boules en vijf jaar later nam hij namens de boulers zitting in het bestuur van de club, tot de fusie in 2011 aan toe.

In de jaren dat het met de afdeling Jeu de Boules wat minder voorspoedig ging, was Ben vaak de persoon die enthousiast de schouders eronder zette en op een braderie of een bedrijventoernooi gedreven en met humor de club promootte.

Jaren na zijn pensioen verzorgde hij voor Pinksterkampen, jubilea en Jeu de Boulestoernooien letterlijk karrenvrachten vol gratis fruit, waarvoor hij speciaal naar zijn oude werkgever heen en weer reed. Wat voor vrijwilligerswerk hij ook deed, hij trad nooit op de voorgrond. Hij vond het heel gewoon dat hij dat deed.

In de laatste jaren ging het met Ben achteruit, waardoor hij niet meer actief kon deelnemen aan de activiteiten op de club. Bij de opening van de banen op het nieuwe complex in september 2018 gooide hij nog een balletje mee en werd hij als dank voor zijn diensten in de bloemetjes gezet.

Ben werd 81 jaar. Wij wensen de familie en allen die om hem heen stonden veel sterkte toe in de komende periode.